Cengil... | Iceboxrivet

GI JOE and GI JANE

GI JOE and GI JANE

Para Janjang

Home Kitchen Bakery

Jan 19, 2010

Cengil...

salam guys...
arini...
jaga lab cam bese..
tapi ni haa..
tekak gatal giler dengan batuk - batuknya.
aduyai...
rasa nak terkuar isi perut tiap kali batuk.
arini jugak sambung jelajah blog - blog jenjiran n tinggalkan jugak komen sepatah dua kalau rasa nak tinggalkan komen.
tapi still tak setel - setel jugak sebab time aku tengah malas..korang sume pakat - pakat rajin update blog yerk?!!
ekekkeke..sangat - sangat efficent korang!
bagus - bagus..tahniah..


emosi aku skunk ni...
malas nak layan sangat walaupun rasanya macam dah taknak proceed jer benda tu..
malas nak ikut rasa hati nanti sume mati.
takperlah redha jerlah..


sesambil blogwalking ni
ade jugak benda yang aku baca dalam bulan ni buat aku tergelak sendiri dan geli hati..
tu yang buat aku terpikir banyak kali..
kita ni perempuan..
kuat gaduh pun kita (aku jarang bergaduh tapi aku tak tahu naper org suke cari gaduh dengan aku)
kuat marah pun kita (ni memang sikap aku kot?!tapi since jadi mak ni kurang sikitlah tapi masih menyinga jugak...)
kuat menangis pun kita.(airmata dengan perempuan pun normal.perempuan mudah cengeng.)
kuat bermusuh pun kita jugak. (pasal tahi pun mahu gaduh kaa?!!)
kuat mengungkit pun ye jugak...(sendiri mahu ingat ler)


aku ingat lagi memula aku blogging ni sebab aku masa tu tertekan..
ni kak siti sifir tahu citer and sudi berkongsi masalah dan malah membantu aku mengatasi dan menghadapinya.termasuklah jugak zuera.
masa memula blogging..
memang aku tak kisah pun dengan komen - komen orang
aku bawak arus aku sendiri..
memang aku jenis begini..


tapi bile lelama dah mcm aku klik sendiri dlm blogging ni..
aku jadi kurang sedap ati sebab takde kepuasan dalam menulis blogging sbb nak kena jaga sume org.
nak kena nampak cantik n elok kat pada pembacaan sume orang.
tu nak kena jaga..ni nak kena jaga..
lagi satu..elok2 maintain menulis jadi terbantut sebab takut org tu akan kata begitu begini
orang tu takkan baca blog aku dan sebagainya..
bile dipikir2kan balik..jauh dah dari norma aku nih weih..
cam hipokrit pun ade..
serabut ler ko ayu oiii!!!
dah - dah..menulis dengan seperti sediakala n buat bodoh jer dengan halangan yg tiba.


ape kena ntah dengan aku skunk.
takut sangat.penakut!
 bukan penakut..segan ler ngok!
skunk ni yang jiran2 blogger aku sume mak2 org cam aku..
nak tak nak kena adapt jugak.
tak banyak sikit pun jadilah blog oii!!



ade benda nak kongsi tapi munasabah ker tak?
citer jerlah yerk?
tak banyak nak cakap,cuma nak type kat sini:
'kalau kau jarang - jarang memberi atau ckup susah untuk memberi apatahlagi tak pernah memberi..janganlah kau nak mengungkit - ungkit dengan pemberian yang belum tentu sahihnya ikhlas atau tidak yang nak memberi tu.'
tu jer aku nak cakap.
banyak - banyak kang kena band!


dalam berblogging ni..kdg2 sebab excited sangat sumenya nampak cantik.
aku pun terkena jugak..
tapi kesimpulan yang aku dapat...
orang kaya ni sampai bila - bila pun takkan anggap kita ni kawan dia even baik camner sekalipun kita padanya..
sedih?tentulah.
sebab ape?sebab aku takleh lupa ler kisah seketul KFC dulu...
sampai bila - bila pun status quo ni jadi sempadan..


orang jugak selalu salah tafsir dengan aku..
aku tahu..aku ni ngaji tak tinggi..
mentang - mentang gaya penulisan aku ade bahasa tut tut,n kasar sikit..
sume ingat aku ni tak baik..
hmmm...
aku teringat nenek aku cakap:
'jangan pandang orang dengan keburukannya...sebab satu masa nanti yang kita rasa dia tu yang jelek tu ler yang bantu kita esok.'
aku?lebih banyak buruk dari baik.
sebab?aku manusia..masih mencari...
kalau tak belajo dari kesilapan bukan namanya manusia tukan?


payah jugak yerk nak jadi diri sendiri sebab ramai sangat yang mintak kita ikut acuan dia.
hmm...
macam - macam.
yang pasti,mungkin aku berdiam diri buat masa  ni.
lain kali aku bawak diri.
boleh?!
bukan ape..cara idup aku sebelum ni memang melarat..
ape aku jadi sekarang ni paling tidak pun aku kuat untuk tahap hidup aku sekarang.
tapi kalau aku tak tempuh pengalaman lepas..takdenyer aku sekuat ni.
entah - entah aku dah kat hospital bahagia kot?!



buat yang pernah menegur,tak jadi nak tegur atau tegur tapi tak berapa nak tegur..
aku terima jer..
terima kasih ler banyak - banyak tapi tegur pun jangan banyak - banyak.
aku ni susah nak ditegur.
ni ikhlas bgthu..jgn ade yang sentap ker bengang dengan aku esok lusa kalau tengah menegur panjang lebar..tapi tahu2 aku angkat punggung.
style aku?!ko tegur sekali dah.
takmo panjang - panjang.
sebab?aku pun cukup payah nak tegur sebab aku tahu aku pun tak betul dan jugak sebab aku jugak tahu:
'banyak - banyak benda dalam dunia ni yang cukup senang nak buat aderlah cari salah orang atau nampak salah orang lain'
'benda yang paling susah?cari salah sendiri lorr!!sebab sampai mati pun takkan jumpa!'




dah - dah!
abis membebel dah.
balik ni confirm kena soal siasat dengan cik sam kenapa buat n3 serabut gini.
korang - korang sume..
ni standard practise bagi pengamal blogger sedunia:
ko suke ko baca,ko tinggalkan komen.
ko tak suke,ko tutup.abis citer.
sekian..terima kasih!!




aci tak kalau nak nangis cam setot ni?!! kalau nak diikutkan..macam ni gelojak ati aku skunk!

1 comment:

  1. mmg siksa kan batuk time preknen2 nih..bayangkanla dl mase preknen kan Zara, leh plak kite kena athma sepanjang2 pregnency..mmg sgt siksa..huhu..

    nway, jgn2 tensen2 sgt yek ayu..tulis jekla ape yg ayu suka..klu org tk suka, diorang tk payahla baca kan..=p

    ReplyDelete

komen jer...

Para Sarip and Saripah Janjang