MARI BERGEDIK DLM BERGATHERING!!(SENTAP - SENTAP!!) | Iceboxrivet

GI JOE and GI JANE

GI JOE and GI JANE

Para Janjang

Home Kitchen Bakery

May 5, 2009

MARI BERGEDIK DLM BERGATHERING!!(SENTAP - SENTAP!!)

salam kengkawan..
buat julung - julung kalinya aku buat entry psl mini gathering kat umah suziey aka ibu aqeel.
tarikhnya adalah 1st may 2009
waktunyer adalah pukul 3 petang..
motif sebenarnya adalah : nk anto kek lapis pada suziey n jugak nk berjln...
aku boring dok umah ari minggu sebab laki aku asal boleh suh duk umah n tido,tido and tido!!!
asal tido je duk umah.asal duk umah jer tido!
cubalah tido kat tepi pantai ker..tepi laut ker..
baru mencabar sket!!
yer arr..
kalau kail pnjang, jgn diduga laut bergelora..
Wei..xde kena mengena and tak maknanya dgn ini entry daaa!!!










ni ler suziey aka ibu aqeel

selaku penaja and tukang masak makanan atas meja aritu..

tu ler aqeel,ank bujang dia.

mak aiii..aku sikit punyer gerun nk main dgn budak ni sebab ape tau..

putih giler..

giler pun tak putih gitu.

korang pernah tgk tak sapa yg terlebih gen albino?

kulit depa putihkan?

aqeel pun gitu.

rambut siap perang and haluih - haluih lagik taw!!

alorr..tgk ler mak dia...

putih melepak..

cam tepung gomak kau!!!




sebelum aku story pnjng2..
aku start ler memulanya..
pada asalnyer laki aku cam bengong bile baca message suziey psl direction nk gi ke rumah dia tu...
aku puas dok pikir camner nk bg dia phm..
last2 aku mtk alamat penuh minah ni...
last sekali laki aku boleh cakap ape tau...
'cakap ler kat ulu klang...pening abg dok pikir kat mana umh kawan B ni...'
aku plak selamber jer sbb aku mmg jenis selamba n tak mkn saman punyer org!
hahahhahha...


pagi tu..
aqil bgn awal..
cam taw - taw jer nk berjalan..
tpi itulah..
babah dia siap gi cuci keta,gunting rambut kat kedai smpai ank bujang aku tu tertido..
plan aku gini..
aku nk dtg awal tolong si suziey tu msk..(kunon - kunonnyer lah tu!!)
tak selesa ler weih dtg umah org main mkn jer...
tpi poyo jugak aku kan.
aku dgn momguess blik awal..(kes mls basuh pinggan.itu momguess ler mmg master malas!pastu momoguess ade agenda lain plak)
1.anto adik dia ler..
2.aiman beli kasut ler..
3.tpi ni yg pasti..kot?!(dia tak meroyan pas dpt kek lapis yg dia kirim kat aku tu!hahahahhaha.)
suziey..mari gelakkan kak ina secara berdekah - dekah tpi kontrol ayu tahap dewa!

hak hak hak...
aku bkn ape..
ank bujang aku mtk mandi pastu nk shopping kat bangunan hamodal kat pj sect 14.
mmg byk brg branded kat situ..





so..bergeraklah kami sekeluarga dlm pkl 12..
smpai2 kat pj.
tetiba rasa lapo..
ape lagi..
kami mkn ler nasi ayam hainan kat 14..
sedap...(mmg sgt2 sedap..tak msuk warung kita or jln2 cari makan jer taw!aku start mkn kat situ masa laki aku keje kat CSSB tu)
mmg aku time pregnant dulu ari2 nk mkn..
time tu laki aku still keje dgn CSSB kat pj tu..
la ni dh keje kat chan sow lin
mmg tak dapat ler.
abis mkn..
tggu laki aku utk solat jumaat
pastu setel jer jumaat
laki aku pecut gi umah suziey..



rupa2nyer..

dekat jer umah minah ni dr 14 tu...

senang nak cari rupanye...

speaking of that,masa kami msuk dlm blok umah dia..
sekali tu slh msuk blok daaa..
kami msuk blok 1
so..
masuk lift.tekan 8 then kuar2 tgk sume umah start dr 4 -1 - ..bla,bla,bla...
pastu..laki aku suh kitaorg tun bwh n gi blok sebelah lagi..
seb baik jumpa..
sampai jer kat umh suziey
aku tepon byk kali tak di angkat

pastu...aku ni plak org kg suziey oii..
bg salam tak berjwb pastu tak thu ade loceng kat tepi grill tu..
so..aku laki bini tggu kat luar umah ko cam org mtk utang!
hahahhahahahhaa!!
sib baik neighbourhood ko jenis takde yg jdi ahli mesyuarat tingkap.
klu tak buek malu jo muko den ni!



Bile dh jumpa suziey ni..
salam ler ape yg ptut..
pastu second guest pun smpai..
sapa lagi..
yg rendang tpi comel.. kak hezesuze dgn son dia...
tpikn..
aqil plak amik kesempatan...




korang tgk..baek punyer landing..siap ngepow kak hezesuze ni kuih lagi..
selamba kodok buat umah aunty suziey cam umah dia plak!



speaking of this sister..
dok borak - borak dgn dia..
ghupenyer dia ni org klang gak..
huahuahuauha!!
best!
nnti org blik meru..boleh ler terjah umah akak yerk?!



korang thu naper ank kak hezesuze ni dok blkg?
sebabnya aqil hammam dok kaco dia..
cuak budak tu..
tpi siyes guys..

ank aku tu mmg kuat buli..
korang klu tak caya..bpk dia pun dia buli..
alorr..
dlm entry aku ni...
mmg ank bujang aku ni kuat buli bapak dia.
selagi tak dapat..selagi tu ler dia mengganaz!!!!!!!




tapi..elok plak dia main dgn abg ni..
baik2 yer aqil
jgn buli org taw!!!






sesi persidangan ibu - ibu yg gedik2 bermula!!!!!!!!!




aqil meet aqeel!!





ko buat ape tu aqil?ank aunty watie beso taw!!
penyek ko karang!!!




ANTARA MENU SANTAPAN PARA - PARA SAKURA YG GEDIK- GEDIKS BELAKA!!

yg ni Lime/Lemon Cheesecake with Buttercream and Peach Topping...
selalunya aku jarang buat cheecake dgn base crust..tpi sbb pikirkan takut cake tu lagi retak n mayb susah nk letak buttercream tu..makanya aku pun buat ler..
hehhehe..aku buat special utk suziey n gathering ni..insyaa Allah time gathering kat tmn tasik titiwangsa tu aku buat lagi..yg beso sikit kot?
hahhhaha..
dalam pada tu..aku dpt soalan membunuh dr momguess yg over sentap...
'ayu buat ker cheesecake ni?'
hehhee..nak jer aku cakap..
'tak buat ler tpi pinjam kat org!'
tpikan aku kan ayu and baik..
so cakap ler..
'haah.ayu yg buat!'
tapikan dari suziey lagi sadis you!!!
dia rasa jer kek tu..
'hmm..masamnyer!!'
korang nk thu.
aku sikit lagi nak pengsan,pastu koma n mulut berbuih2 pas dia komen gitu sbb before this,komen yg bese2 aku dpt is so cheesyy jer..
hahhaa....
sib baik aku berada dlm keadaan normal blik setelah beliau berkata..
'maybe sebab dah makan something yg masam2 kot'
hahahha...
lega aku sebentar!!!
utk nurul..
nnti kita nk jumpa next week..
bgtahu ler ayu klu nk mkn..
ayu buat beso punyer..
untuk mak bunting kepada 'lil astranaut' tu!!









yang ini menu dari tuan rumah..
yum yum yum..
air tgn org tak mandi!!
hahaha...
jgn mare yerk suziey..
aku plak..mmg giler mkn soto,satay n nasi ayam..
hmmm..
tak tahan tgk meatball yg berenang dgn gaya kuak lentang,kuak kupu - kupu dan renang berirama dlm periuk tu..
rasa cam nk rembat jer bwk blik periuk tu n takyah bg blik!!
periuk dgn tuan punyer periuk..lagi lawa periuknya!!!
hahhahaha..
mekasih byk2 ler suziey oii memasak demi memenuhi nafsu buas mkn kami.
tpi yg pasti..
last - last bile sume blik...
tak abis pun makanan tu!!
sib baik ade SIL suziey tu..
mesaih yerk SIL suziey!!!



ni plk lemon rosemary chicken..
berdasarkn citer kak ina aka momguess..
dia kabo yg ayam ni laris n sedap
laki aku lagi best komen..
aku pun sound blik ler ckp org dh bwk pun kira oklah tu.
laki aku tak mengalah
dia membalas bedilan komentar ku dgn tujahan ayat dia
aku?
diam jerlah...
hahhaha...
layan jerlah!!!
(mintak maaf,ade entry kena edit skit.tkut jdi medan perang pulak dlm n3 ni.mekasih zura sbb double remind!!and also thru msg by suziey..ilang jap hempedu aku bile kena alert gini!!)



hehehheh..
penuh seisi meja dgn makanan..
mee hoon goreng and soto (suziey)
lrc (kak ina)
karipap (watie aka mummyaeesh)
cheesecake (aku)
makanan mmg berlambak sbb kami dok pot pet pot pet.
laki aku,laki suziey,p tam dok geleng pala tgk telatah kami cam 10 thun xjumpa sdgkn ni ler bru 1st time jumpa
aduyaiii
aku tak bleh nak imagine ler camner gathering aku esok kat tmn tasik tu..
mesti kecoh punyer and gempak!




sesi bergambar!!!!


ko golak apo bosa bona tu suziey oii!!!

apsal kak watie oii?makanan tersembur ker smpai tutup mulut?!


kak hezesuze,kak watie and kak ina dgn aksi selaku jurugambo amatur tak bertauliah!


suziey control abis!!!


inilah barisan model - model yg dh seasoned!!!sumenyer mak org oiii!


'?!?!?! Erggh?!Ibu nape cam mengong jer amik gmbo dgn auntie2 tu?'
'jgn byk bunyi yer aqil.mkn cekelat tu diam -diam!Ibu bak kang baru taw!'


hmm..ape motif gmbo ni yerk?

sian..kak hezesuze pling kenit sekali tpi comel!!!
mmg betul ler...
kusi2 tu kena alih daaa!!!

aik?tak abis - abis lagi?kamera sapa plak ni?


kak ina..akak paham tak ape yg aku rasa dlm gmbo ni?
suziey..jgn terasa plak!
hahahahhaa.

hmmmm.....

?!?!?!?!

apa motif aku dgn kak ina amik gmbo pejam mata ni yerk?
aku pun tak phm!!!

amboi - amboi kak..cover ler tu..
thulah..akukn gagah perkasa,ceria muda dan remaja!
xper - xper.I rela u sandarkan pada badan I.

ni ler para - para sakura yg gedik tahap gaban!!!


aku suke gmbo ni sbb montel dgn si montel!hahhahaha!
oklah..
pnjng jugak entry aku.
apepun...
terima kasih byk sbb kita sama - sama dpt jumpa.
'kalau ada sumur di ladang,boleh saya menumpang mandi'
'kalau ade umur yang panjang, bolehlah kita semua berjumpa lagi'
psssttt...gathering kat ulu yam tu mmg takde dlm listing tpi umah ayu dekat jer kat situ!!!
hahahahhahahha!!!





























7 comments:

  1. fuhhhh
    juling biji mata aku bc n3 minah niee
    sajer arr nie nak balas dendam
    pasal n3 sarawak die tuuu

    woittt
    genggggg....
    nengokkk!!!!
    byk giler die komen pasal kite
    aku rasa pasni blog minah perancis ni
    mmg wajib kena bommmmm lahhhh!!!!

    ulu yam pon aku xkompem lagi
    sbb kena g ngadap ZURA AKADEMIK
    ko phm jer lah knp, mengapa kan

    tapi TT, wa kompemmmmm beb
    tang adiah wa manyak pening woooo
    mane mau beli!!!!!!

    ReplyDelete
  2. hampagas btol ayu...sempt dia snap ambo lemari kau tuh..
    adeii..letih aku baca ntry ko nih ayu...entry xcover insuran plak tuh..wakakaak:D

    apepn mmg rock..aku sukaaaaaakkk:p

    ReplyDelete
  3. meriah, sampai naik pening aku tgk..hehe
    beb, owner ayam rosemary tu pun ada blog kan.korang kutuk blakang2 dah ar.jgn kutuk kt blog.kalo dia terbaca kang.kecik ati plak dia.tekak lain2,maybe tekak org lain sedap,tekak kita xsedap kan.manalah tau kot2 kak redmummy terbaca ke,n sampai kan kt owner jual ayam tu.jgn sentap ye yang..teguran je..apa2 pun mmg meriah n gediks..i like....

    ReplyDelete
  4. hohoho
    siap edit bagai tuuu
    xper geng
    hanye kite jer yg tau
    aku cume nk prove kan kat korang jer

    ReplyDelete
  5. kak ina..
    udah2 ler tu juling mata deyy!!
    mmg aku bls dendam..
    hahhahhaha

    suziey..
    lemari ko mmg best..
    dah ko buat entry..
    aku pun apelagi..
    ku cari bhn bukti!

    zuera..
    mekasih remind...
    ni klu dak wawa baca mhunyer dia perli aku tahap sultan!
    warkhhh..
    luper daratan aku jap!!
    mekasih remind..
    mmg klu boleh takmo ler gaduh - gaduh.
    tpi aku manusia biasa..
    tegur - tegur ler..
    takut terbabas jer!

    kak ina
    mmg lerkena bgthu
    tkut ade yg slh sngka plak..
    apepun..
    takmo cri perang
    mau aman - aman juga lorr!!!

    ReplyDelete
  6. adeh baca version da edit lak...rugi wooo!

    anyway...weols pun rasa masam la cheese cake tu..(sbb weols ni mmg tak kuat masam..lalala)

    montel pun montel la...yg penting kita enjoy (sila tiru cara nora danish sebut)woohoo

    woit tempeyek yg weols bg tu lemau tak??sorilah berebut..tgh panas da masuk plastik..klu lemau harap maaf!weeeee

    ReplyDelete
  7. hahha.
    kak watie..
    nasib ler..
    setahu aku..
    klu tak gemo mkn masam..
    manjang jer nanti dpt ank laki
    aku ni mmg tak mkn masam2
    tu sib baik aku tak guna sour cream taw...
    guna plain yogurt jer..
    klu tak..
    lagi cheesey and soury
    haah..tempeyek mu lemau akn tetapi sodap n abis ku kunyah dgn lakiku dikala pulang smbil memandu!

    ReplyDelete

komen jer...

Para Sarip and Saripah Janjang