Balik Meru.... | Iceboxrivet

GI JOE and GI JANE

GI JOE and GI JANE

Para Janjang

Home Kitchen Bakery

Sep 2, 2009

Balik Meru....

sesambil tu aku interframe dgn laki aku sementara nk tggu waktu berbuka nih..
sila abaikan aku yg selebet itu sbb aku tolong mak aku memasak tuk berbuka tu!
baik tol baby dlm perut aku nih..
buat aku sgt2 rajin!
cayang baby!!!
muahhh!!
esok dah kuar kita sama2 tagteam buli abang long dgn babah yerk?!
ikikikikikikiki!!
- ini aderlah motip gambo ini!!










salam guys..
mmg aku tgh dilanda kemalasan tahap dewa disamping gigih bercucuk tanam kat farmville(itu aku rajin plak yerk?)
ahad lepas aku blik meru tuk sama2 bukak pose dgn mak bpk aku disamping dah lama giler tak jumpa adik aku yg no 2,ana aka mak ngah!
on the way nk blik tu..kat federal highway..kami terserempak dagn satu accident yg kuar kat tv tghari tu jugak.
treller terbabas yg langgar kancil putih dari arah bertentangan.
kemalangan tu betul kat junction nak ker bagunan kwsp kat pj tu.
sian tgk..aku cuma sempat ambil gmbo sipi2 jer sbb ramai polis n also bomba time tu tgh bertungkus lumus nk kuarkan mangsa.







sampai kat umah..adik aku si ana tu tak sampai lagi tapi aku gi beli brg sesiap dulu kat topan klang tuk buat juadah berbuka ptg tu.
menu aku aritu aderlah mee kari.
siap bwk blik pressure cooker aku lagi utuk cepat masak.
tapi bile dah siap belanja tu.mak tepon suh beli bahan2 tuk buat siakap sweet sour sebab si ana dah balik.
aku ckp tak dpt ler sbb dah on the way balik.
korang layan jerlah dak setot tu dgn cam deco adik aku yg syok record aksi si setot tu main2 dgn mak sunya.
dengan tak berbajunya..
dengan dok mentekedarahnya..
aku?no komen!






ni mak aku..
tengah gigih buat bahan2 tuk siakap tu..
bapak beso siakap tu adik aku bwk blik.
ade 3 ekor.
beso2 peha aku!
diulang sekali lagi!sebesar peha aku!!!
just imagne ler bape byk sos n bumbu nk letak tuk ikan tu..





bapak aku just perati jer sbb kesihatan dia pun tak bape..
yup guys..
bapak aku ade asma yg teruk,(kuar msuk sepital bese jer since aku kecil lagi)
bapak aku jantung dia bengkak
bapak aku jugak ade darah tinggi..
due to ubat yg dia amik tuk asma dia jugak..
tulang2 dia cam mereput n lemah
so..
dia pun takleh berdiri lelama n mudah pitam2.





ok guys..
ni ler dia ikan siakap tu..
mak aku masak sweet sour..





yg ni plak cendol...
yum yum yum!!
resepi bpk aku!!
cedap wooooo!!






itu kari aku dalam pressure cooker tu..
dua ekor sekali aku masak..
bergenang jer dlm periuk...








ni ler menu berbuka kami tuk aritu..
alhamdulillah..
murah rezeki kami
ade mee kari,ade siakap sweet sour,ade cendol,ade tembikai..
burrrrrrrppp!!!
alhamdulillah!

4 comments:

  1. wah...
    meriahnye makan...
    tak suruh mak ayu buat sup ayam ke?
    heheheee

    ReplyDelete
  2. eh.. meriahnya.. besar laaa bapak ikan tu ayu.. Ayu, apesal pakai mangkuk macam mangkuk masa parti tu? malas cuci pinggan kah? heheh

    ReplyDelete
  3. kak we
    meriah2 pun
    kurang sorang
    ika kat kedah
    blik cuti nnti 18hb
    hmmmm
    sian plak nk suh mak
    dia dah nak msk aritu pun cam takmo susahkan dia
    mak palk tolong ayu sebab ayu tgh berbdn dua
    klu tak
    takde maknanya!!
    ahahahhaa

    ReplyDelete
  4. ain
    adik beradik ayu ramai
    7 beradik
    tu pun kurang sorang
    klu blik temerloh lagilah
    13 beradik sume
    mmg meriah
    ehhehe
    motip mgkuk tu mmg taknk bsuh pinggan byk2!
    ahahahha

    ReplyDelete

komen jer...

Para Sarip and Saripah Janjang