Raya Aku Tahun Ini.. | Iceboxrivet

GI JOE and GI JANE

GI JOE and GI JANE

Para Janjang

Home Kitchen Bakery

Oct 5, 2009

Raya Aku Tahun Ini..

salam guys...
nak story pasal raya aku kali ni.
i mean tahun nih.
tahun ni aku tak beli baju baru,tak buat kuih and just to be said that..nonne!
zero!
aku tak kemas rumah pun n takde ape2 preparation tuk raya tahun ni.
just tahun ni aku berjaya berpuasa penuh sbb tgh pregnant.
mesti korang wonder gak naper aku tak buat ape2 kan?
sbbnya..tahun ni aku ilang atuk sedara n also bapak mertua.
mmg mood aku bese2 jer.
nak2 sam sbb tahun ni dia jadi ank yatim piatu.
instead of that also..akak ipar aku kematian suami tak lama sebelum bapak dia.(bapak mertuaku ler)

tahun ni gak..aku dapat authority tuk beraya kat meru dgn kuarga aku..
sangat2 syahdu sbb bpk aku tak berenti2 menangis and bersedih.
even pergi jenguk makcik dia kat kanchong darat pun dia berpelukan dan menangis kesedihan n also lepas solat sunat raya time bermaafan tu pun,bapak aku menangis n peluk erat2 setiap org anknya (termasuk aku) and jugak cucu (aqil) and menantu dia (sam ler sapa lagi?!)


aku beraya dengan family aku smpai raya kedua n balik temerloh pada raya ke 3.
sam byk habiskan masa dekat kubur arwah bpk n mak dia..
kami pun tak berjalan raya sebab mlm tu jugak sam blik kl sbb esok dh mula bekerja.
then ari jumaat mlmnyer dia blik semula ke temerloh sbb nak pergi beraya ke kg paya jaras dalam kat sg buloh ramai2 dgn adik beradik yg lain.
gi rumah sapa?
umah pak andak dia..
then pastu gi umah long (abg dia) n also ke umah ank pak andak yg 1st kat tmn melati.






ni gaya dak setot time berenti kat esso kepong...
kemain lagi..




korang tgk tulah..dahlah sepnjng dlm keta dari karak tu buat pangai...
siap juih mulut lagi time amik gmbo dia nih!





entah ape yg menarik perhatian dia kat bwh keta tu...






geng2 rombongan dari temerloh!!!











fatin n ammar sedang gigih menyakat aqil hammam!







esso tmpat kami berenti kejap tuk countercheck!





de,pak andak n mok de.







lepak2 di dapur...







kak ata n syira.






sam n baie tgh menyembang.bersungguh2 tu smpai baie angkat2 tgn!






pak lang yg boring tgh melayan puteri kat sebelah!






pik tam n ammar.







datin n syira...






food aderlah courtesy dari rombongan due to condition of pak andak yg tkde sape2 kat umah dia.




kami bertolak balik dari tmn melati (last destinasi) dlm pkl 6.
time ni ler masa di karak berlaku satu kejadian.
gara2 aqil,sekali lagi aku ilang tepon.
hmm....
redha jerlah!

1 comment:

  1. lama sungguh si ayu ni tak update.. rindu dah nak tengok si aqil..

    ReplyDelete

komen jer...

Para Sarip and Saripah Janjang