menjawab Utang TAG dari Ain Bebelog!! | Iceboxrivet

GI JOE and GI JANE

GI JOE and GI JANE

Para Janjang

Home Kitchen Bakery

Mar 11, 2010

menjawab Utang TAG dari Ain Bebelog!!

(a) Tulis 23 perkara rawak (random) tentang diri anda (tak kisah ler benda tu fakta ke angan-angan ker cita-cita ker imaginasi ker tentang 'body' ker awek, pakwe, makwe etc.)


1. Saya sedang bunting anak kedua.dah nak msuk 35 minggu dah!(8 bulan lebih)

2. Saya sedang sangap menunggu ari gaji bulan ini sebab bulan 2 aritu gaji awal sangat!!

3. Saya sedang mensurver resepi or tempat mana yang halal tuk makan beef steak sebelum saya terberanak nih.gigih mencari tapi masih tak jumpa.

4. Saya addicted to chocolate!!makan ice cream mesti coklat.kek pun selalu buat mesti coklat.hari - hari mesti makan paling tidak pun sepotong kecik beskut coklat.malam tadi siap makan coco crunch dengan susu sebab nak makan coklat tak dapat sebab dah malam!

5. Saya mudah mesra dan rapat dengan orang yang berperangai seperti saya or  bermulut atau berpemikiran seperti saya.(takde barrier nak cakap ape..nak open ker..yg jenis loyar buruk n suke buat lawak seperti saya dan yang suke tunjuk kelemahan dan keburukan sendiri berbanding kelebihan diri sendiri semata - mata untuk dipuji dan dipuja)

6. Walaupun saya ade blog,saya jarang bercerita pasal anak  dan laki melainkan ikut musim.kenapa?sebab blog saya bukan sekadar citer tuk kuarga or cite psl idup saya sebab saya banyak benda dalam kepala nak kongsi n saya banyak pengalaman nak citer.

7. Nama saya yg betul adalah IDA RAHAYU.tapi kat blog mesti ramai yg pelik nama letak sidratul muntaha.nak beri pada anak..sangatlah berat..makanya saya simpan untuk diri sendiri.

8. fakta menarik tentang saya dan cik sam: cik sam lahir 2hb june 1981.saya pulak 3hb june 1982.makanya umur saya baru 28 thun yer kengkawan!

9. Walaupun saya sangat suke tengok rancangan memasak dan jugak suke memasak tpi bile suh masak..saya masak yg simple - simple jer sebab cik sam adelah seseorang yg cukup mudah bile datang bab makan.

10. Saya pernah bernazar untuk mengerjakan umrah sekiranya saya berkahwin.(tak tertunai - tunai lagik.mintak - mintak murah rezeki)

11. Saya tak reti bawak keta even saya aderlah seorang minah rempit (dulu keje kat miat sepang gi keje naik 125z dari klang ke sepang),tapi pernah mencoba memandu forklift dengan jayanya.

12. Saya adalah anak sulung daripada 7 adik beradik.(ni sama dengan ain)

13. Saya mempunyai suami yang merupakan anak ke-13 dari 13 adik beradik.

14. Pernah bercita - cita untuk menjadi seorang AHLI BOMBA.tapi tak jadi sebab masa belajo mmg trus nak jadi Mekanik Kapal Terbang (sebab dah belajo kat Unikl - MIAT).tapi skunk nak sambung belajo n klu boleh nak jadi Safety Officer.kalau bolehlah.kalau tak..sedaya upaya berusaha tuk jadi lecturer or jadi officer jo!!tapi cita - cita paling giler pernah terpikir  aderlah nak jadi seorang STUNTWOMEN!

15. Saya suka hijau. sama macam ain tapi la ni sume kaler dah suke.tak thu naper.

16. Saya pakai handphone yang berharga RM99 sahaja. sama macam ain.ni sume sebab handphone sudah ilang 2 kali.eii..geram tahap durjana!

17. kalau jumpa kengkawan mesti bawak oleh - oleh cheesecake buatan sendiri.sampai cik sam cakap cam takde benda lain nak beri.

18. Saya baru lepas makan nasik.tapi tak abis sebab ditengah - tengah mengunyah tu saya boleh tersengguk - sengguk menahan ngantuk!

19. Dah lama tak berasap oven bikin resepi baru.breadmaker pun sama.

20. Pernah bercita - cita tuk main gitar dan piano.tpi dek kerana tahu hukum main alat - alat muzik bertali..makanya mak padamkan jer cita - cita tu.

21. Dulu sangat gile berkarok n jamming.tapi la ni sore ilek!!adei..nyanyi hancur!

22. Selalu orang ingat saya aderlah seorang yg bengis dan sombong sedangkan hakikat saya aderlah remaja purba yg ceria bak ribena!!

23. Arini letih menjawab untang - utang dak ain nih weih!!!


(b) Tag benda ni kepada rakan blog anda (sekurangnya 5 orang)
  zh - ena
  honeylanz
  hanz
  mama tisya
  nana






TAG NO 2.

1) You have to print screen wallpaper that you are using right now
- done




2) Tell us why you like the wallpaper

- gambo latest dak setot ni...
hmmm..bile dipikirkan balik..dah beso dah ank aku ni.lagi nak dapat adik,lagi manja nak mampos.ni gambo aku suke sebab dia tengah berusaha gigh menjahanamkan BF tent yg acik suziey prepare time blogger family day aritu.


3) Tag 10 people...
- sapa - sapalah yg nak buat.den tgh baek ati takmo mencaca marbakan ari korang!!ekekeke.








TAG NO. 3 PLAK!!


Saya sedang (buat apa) ulang lapan kali:

1-jawab tag dari
ain bebelog


2-sesambil jawab tag ni saya tgh dengar lagu 'Feeling Good' by Michael Buble (good menda..tengah sangap rindu dendam kat ain tu!!)


3-panas gile skunk even dah duk dalam aircond ni..adei!!

4-sesambil tu jugak tengah buat list pasal task carried out sepanjang 2009 tuk appraisal bile boss sudah balik dari maternity leave.(entah - entah aku pun tak sempat nak submit sbb entah - entah dah beranak time tu!!)


5-menunggu orang IP double check lagi pasal crack kat siling lab yg tak sudah - sudah retak!!(last wek dah plaster pun still crack lagik!ABIS BANJIR LAB DAKU!!)


6-tengah confius jugak naper serabut dengan surat - surat n kertas - kertas yang bersepah kat atas meja ni..(eii,,,kena 5's lagi ler jawabnyer nih!!)


7-tengah berkira - kira samada nak teruskan misi mencari baju kaler pepel tuk dak setot sebab nak attend weeding mak angkat dia kat shah alam ahad nih.(kawan cik sam yg baru convert akhir ramdhan tahun lepas)


8-menahan kelaparan nih..dah ujung - ujung bunting nih,asyik nak melantak jer!!adeii!


- n3 ni dibuat time pkl 11 lebih tpi dipublish pkl 2!kekekkee







Tag: Marriage


1) Tempat pertemuan anda dan suami utk pertama kalinya …

- kat kelas engineering math di Unikl - MFI.cik sam senyum - senyum tapi den buat bodoh jer sebab baru jer clash dengan pakwe 2nd sampai frust giler n gigih takmo nak berchenta lagik sebab dah serik!!(sebab kusedar diriku yg hudoh,tu sebab malas nak respon).lagipun..cik sam masa tu final year student,aku dah keje.dia fulltime student,den parttime student jer.kengkunon malas nak melayan bebudak lagi.(cis..kerek sungguh kau ayu oii!!)

2) Pandangan peribadi anda terhadap sikap atau ciri2 pada dirinya ketika mula2 berkenalan…

- suke senyum,kadang - kadang rasa terlalu murah sangat dengan senyuman.
sangat sopan santun.
sangat ringan tulang.
tak reti nak tolak permintaan kawan.
kadang - kadang aku rasa kawan - kawan dia ni cam amik kesempatan atas kebaikan dia tpi kat belakang boleh plak kutuk - kutuk dia.
sangat suke belanja aku makan n sangat suke makan.
adei..tapi badan maintain ade sick pack sebab dia aderlah seorang yg aktif bersilat dan jugak bersukan.
skunk?bukan sick pack lagi dah,tapi lebih kepada MAGGI SAYA SUDAH KEMBANG!!wakakakaka.


3) Tempat ‘dating’ di mana dia meluahkan perasaan pada anda …

- kat restoran pondok di sebuah bangunan membeli belah.alorr...dekat - dekat  bangi jer sebab dah belajo kat situ.
4) Jika anda masih ingat, ayat yg dia gunakan ketika meluahkan perasaannya …
- dia takde luahkan perasaan..
den jer yg direct cakap suko kek dia lebih dari sorang kawan.
cik sam punyer respon?
dia yg tersipu - sipu malu sebab dia pun suko kat den.
ekeke....terus berkawan sampailah baru 2 minggu kenal,dia menggatal ajak bertunang.
adei..cuak jugak makcik time tu sebab dia baru jer grad n takde keje.
yg bestnyer..once dah dapat keje..mmg excited giler then 6 bulan keje jer..dia tepon n bgthu
'B,bulan 3 ni amik cuti.abang dengan aboh nak datang.'
aku punyer respond?
kembang kuncup!!adei!!


5) Berapa lama hubungan anda hingga ke jinjang pelamin?
- 2 tahun jer sebab jodoh kuat.

6) Berapa lama usia perkahwinan anda sekarang?
- 3 tahun 3 bulan n 7 hari.(siap hari lagi tu noks!!)

7) Kejutan yg pernah dia buat pada anda …
- masa memula kawin..kongsi kek sepotong sebab baru nak menjana idup as somi isteri and den pun baru jer tukar keje kat uia ni.masa tu entah valentine ker entah annibersari.mmg meleleh airmata sebab cik sam suap sampai abis.feeling weih.sama - sama nanes sbb masa kawan mmg dah bese struggle then dah kawin pun kena bertatih - tatih.kejutan dari cik sam ape yerk?!.sumenyer kejutan sebab dialah somi yg sangat ringan tulang.klu makcik malas n penat..dialah yg kemaskan umah,tolong basuh baju,buatkan susu dak setot,tolong jemur n angkat jemuran.tpi dia mmg fail melipat baju.ekekkeke...last year dapat bunga time arijadi (tu tak disangka - sangka sebab cik sam susah nak bg bunga).annibersari pun dapat bunga jugak tahun lepas.(kebetulan rezeki lebeh.)

8) Perancangan anda dan dia dlm rumahtangga …

- banyak perancangan..tapi buat masa ni nak kejar beli rumah.tapi beselah.takmo gopoh.kena pilih betul- betul tuk jangka panjang.cam den nak jugak menjadi seperti ain dan bapaknya,En Amran: Salute Pakcik!nak sambung belajo lagi..(tengah pening nak amik safety ker or nak amik bussines or admin time smbung degree nnti).dah tu nak jugak amik master n sambung sampai master n phd.nak jugak tukar keje as academician or professional.tapi klu boleh ank jugak keje yg berkait dengan technical n safety.(kalau dapat ler.)nak belajo menjahit nih.entah bila nak buat.nak amik lesen keta,sebab makcik tak reti bawak keta.merempit bolehlah.tpi anak nak masuk 2 ni takkan nak merempit lagi.cik sam punyer plan,makcik tak thu sangat sebab dia bukan pemikir cam den.dia lebih kepada pelaksana dari perancang.den bg idea then dia laksanakan.

9) Bagaimana dia melayani karenah anak2?

- terlalu manjakan dak setot sampai den pun pernah kena sound dengan dia klu den sesuka marah dak setot tu.tapi rasanya mng sayang dengan setot tu n lemah lembut sangat sampaikan setot tu klu dah dapat babah dia..manakan nak dengan ibu dia nih!

10) Hubungan suami anda dengan keluarga sebelah anda
.
- mmg rapat n baik.nak- nak dengan anjang n andak sebab depa rajin tepon.dgn BIL plak,ade 2 3 orang mmg kuat nyakat den sebab den ni jenis happy go lucky!






Tag lagik


Rules;
  1. Link the post who tagged you
  2. Copy the image above, the rules and the questionnaire in this post
  3. Post this in one or all of your blogs
  4. Answer the four questions following these Rules
  5. Recruit at least seven (7) friends on your Blog Roll by sharing this with them
  6. Come back to BLoGGiSTa iNFo CoRNer (PLEASE DO NOT CHANGE THIS LINK) at http://bloggistame.blogspot.com/ and leave the URL of your post in order for you/your Blog to be added to the Master List.
  7. Have fun


1.the person who tagged you
-ain
2.his/her site’s title or url
-http://norainiammran.blogspot.com
3.date when you were tagged
-30 july 2009
4.Persons you tagged

mamalieyna
farra dhelina
bonda
zuera (jasfyra)
TAG CANDID!
1.Upload 3 keping pic "candid yang wow!" anda.
2. Describe it.
3. Tag rakan-rakan yang lain. Ikut suka hati la berapa orang.


Candid 1:
ni masa blogger family day aritu..ekekkee..kelako jugak 
gaya aku time gigih amik gambo!


Candid 2:
masa ni kat umah the hasyim.ade mini gathering dgn bebudak northrop.sedang bertukar menjadi raksasa gorgon kaler purple sebab dak setot buat perangai!!
picit peha dia!!


Candid 3:

ni time makan - makan masa jamuan raya entah tahun bile ntah.
buruk lantak sungguh aku nih!!


Orang yang saya nak tag seterusnya:
lily azliyana
bonda
zh - ena
mama tisya
zuera (jasfyra)


sekian!!
adei..
jenuh nak menjawab!!
berasap pala otak!

12 comments:

  1. byk nyer tag akak
    ni mesti tag tertangguh

    ReplyDelete
  2. byk nye tag... atie yg bace ni pun dh pening....hehehehe

    garangnye gamba akak cubit peha dak setot... hehehehhee

    ReplyDelete
  3. hahahahah
    nasib korangs lah yer yg kena tag
    SAYA KWN AWK KAN
    so AWK JGN TAG SAYA
    SBB OTAK SAYA SKG XBLH PIKIR PERKARA LAIN SELAIN KAWIN!!!
    saya sgt gatal nk kawin
    hahahahah

    ReplyDelete
  4. mala
    yup.tag sume yg tertangguh.
    ekeke..

    ReplyDelete
  5. lawak la ayu muka ko time jd gergasi tu
    picit paha aqil hehehehehe

    mak aiii byknya tag

    ReplyDelete
  6. atie
    ekkee..
    tu arr..yg candid pun member.
    mmg tgh geram dgn dak setot tu.
    ekee..

    ReplyDelete
  7. kak ina..
    mmg ko bernasib baik
    den mmg takmo caca marbakan idup ko dgn suziey
    ekeke..
    tahulah ko gatal nak kawin noks!

    ReplyDelete
  8. ena
    eke..
    tu lar..
    mgm lawak giler.
    mmg sebijik cam gorgon kata cik sam.
    ekkee..
    mmg byk tag kena byo dari dak ain tu
    tu arr..
    seb badan
    bertangguh jer kejenya.
    amik ko.
    padan muka aku!

    ReplyDelete
  9. mak aii pjgnye TAG ko ayu...
    oh xpe...nama sidratul tu bleh bgi kt anak yg coming soon tu...

    fuh fuh fuh mintak2 ggirl arr kali nie...ahaks!

    p/s fuuuuhhh sib baik ko tak TAG akak...miahahaha

    ReplyDelete
  10. bagus .. sudah jawab tag.. gambar last tu.. penuh pinggan tuuuuuuuuu duk melantak.. hahahaha..

    lariks.... zup....

    ReplyDelete
  11. kak heze..
    dah tnyer ustaz
    dia tak recommend beri pada anak.
    nnti budak tu takleh menanggung.

    ReplyDelete
  12. ekek.ain..
    tu pas abis berpantang penuh tu
    tu melantak gilos.
    nak - nak ade satay!!
    ayu mmg hantu satay!

    ReplyDelete

komen jer...

Para Sarip and Saripah Janjang