Ramadhan 15th: Budak 3 tahun mati disembelih bapak sendiri.. | Iceboxrivet

GI JOE and GI JANE

GI JOE and GI JANE

Para Janjang

Home Kitchen Bakery

Aug 25, 2010

Ramadhan 15th: Budak 3 tahun mati disembelih bapak sendiri..

salam guys..
mcm - mcm sekarang..
buang bayi,bunuh bini,kerat anak,bunuh anak pastu kerat leher sendiri.
Ya Allah..
dalam bulan ramadhan begini..
aku terpikir,adakah kita akan jadi seperti negara indonesia?
kalau korang nak tahu,waktu aku sekolah menengah dulu sekitar tahun 1990an..
banyak kisah - kisah sebegini dan sumbang muhrim berlaku di indonesia.
especially di kawasan pedalaman
mana aku tahu?
kalau korang pernah baca majalah tempo indonesia..
banyak kisah sebegini dipaparkan.
Ya Allah..
mintak dijauhkan dari semua ni pada keluargaku..
kenapa aku mcm berat sebelah dgn indonesia?
yerlah..
negara diaorg mmg susah dan mundur jugak tapi yg kita ni masih dpt pergi sekolah,masih dpt pendidikan agama dan conventional..
lama - lama aku rasa jugak ape bezanya keadaan negara kita dgn indonesia?
ape bezanya jugak negara kita dgn pedalaman india bile jadi begini..
mana silap?
mana salahnya?
susah aku nak terima sebenarnya...
mujur jugak aku berblogging dan tahu benda - benda ni dari kamu semua..
kalau diikutkan,aku mgm tak sanggup nak mendengar dari tv dan apatahlagi nak membeli suratkhabar..
hmmmmmmmmmmmmmm..
keluhanku sayang panjang bila aku membaca cerita sedemikian.








#words is louder than action.
#ignorance create more hatred.

1 comment:

komen jer...

Para Sarip and Saripah Janjang