1 DOWN,3 MORE TO GO! | Iceboxrivet

GI JOE and GI JANE

GI JOE and GI JANE

Para Janjang

Home Kitchen Bakery

Dec 9, 2010

1 DOWN,3 MORE TO GO!

#ini bukan entry marah cume dukacita dgn sikap manusia..
sedikitlah..tak banyak dan aku tak down pun dengan cercaan sebegini..









salam korang..
ingat ape ape yer?!
tu haaa..
hydraulic bench.
tangki kesayangan aku kat lab fluid mechanic...
1 dah siap cuci dah weih...
yang guna tuk Friction and Losses in Pipes Fitting punya experiment..
ade lagi 3 nak setelkan...
yang tuk Impact jet dengan Flowmeter Apparatus punyer tangki...
lepas ni jgn pulak ade yang menggatal tanya aku keje ape,buat ape dan sebagainya.
ade aku kesah dgn keje ko?!
ade?
ade?!
jgn ingat ko keje tourism..skeaping london cuma intermediate pastu tanya aku keje ape sbb nmpk tak mcm buat keje.
cam kambing ler aku nengok ko tu.. 
nak banding - banding keje orang lain dengan keje ko tu.
sebelum ko keje situ,sebelum ko kenal duit.
aku dari kecik lagi dah nolong mak bapak aku cari duit yer...
petik kelapa sawit,cari besi buruk,keje kilang..
mintak maaflah klu ko rasa keje ko tu bagus sangat sampai ko nak mempersoalkan org lain.

ingat weih..
rezeki tu Allah yang bagi..
jgn pandang rendah pada org lain dan rasa ko tu bagus sangat.
buruk- buruk ko cerca aku pun,kita sekampung...
silap gaya nnti ko meninggal pun aku yg mandikan jenazah ko.
cukup2lah yer menghina org lain.
jgn jadi yang kuar dari perut ko tu ler sebenarnya sama dengan isi perut ko yer.
dah jadi bini org,dah ade anak..
jaga mulut dan jaga pemikiran tu.

dah - dah aku dah abis cakap.
ko nak dengar..
ko dengar.
jgn smpai esok lusa yg ko cerca ni jugak yg ko mintak tolong yer...

sekian...



1 comment:

  1. aku ingatkan ini sinki kat rumah ko.. heheh..

    sabar je ayu.. aku pun pernah cakap, tiada siapa yang boleh mempertikaikan apa-apa tentang kerja sesiapa..

    ReplyDelete

komen jer...

Para Sarip and Saripah Janjang