Ngelencer ke Taman Menantang,Bukit Tinggi.2011 | Iceboxrivet

GI JOE and GI JANE

GI JOE and GI JANE

Para Janjang

Home Kitchen Bakery

Jan 5, 2011

Ngelencer ke Taman Menantang,Bukit Tinggi.2011

salam guys..
memandang gambo yg ade ini dulu
terpaksalah citer bakcward pasal coti kat bukit tinggi
aritu masa coti tu tido kat sini: Tempat Beradu
siap masak lagi kat situ..
coti kali ni takdenya nak kejo makan sangat..
just nak tengok - tengok tempat n cuci mata..
cari benda pelik - pelek sikit dan membaut diri pelik dgn cuaca yang agak - agak tak berapa nak pelik.

tempat menginap puas ati ler sbb amik 1 + 1 studio apartment..
aku dgn org rumah and anak2 tido bilik lain,,
adik aku tido bilik lain..
huhuuhu..
yang paling best dalam bilik mandi ade tub!
huuuhuhuh..
makanya 2 ari tu ler Ara belajo berenang dan kocak - kocak dalam tub tu.
seronok ler pak budak pmpuan tu main air..
setot?
jangan kau mimpi ler..
nak cebok pun dia takut sebab air sejuk!
ekekee..kes org tua lupa nak on heater...

speaking of heater..
masa kitaorg balik dari naik atas; colmar dan taman tea jepun..
balik tu adik aku nak qadaq hajat kecik..
tapi sebelum tu dia rasalah kat tangan air paip tu.
mujur  jugak adik aku rasa dulu kat tangan air kat pili
kalau tak..lama dah melocot kulit dia..
sebab kitaorg lupa matikan heater!
huuuuuuuuuuuuuu.sadis!

la ni nak citer ari 2nd..
which is arijadi setot dan jugak selepas check out.
kami semua pergilah taman arnab!(animal park kata omputihnya)
dah signboard tulis gitu!!


masuk kena bayo rm3..
tengok ape je kat dalam?!



arnab....



anak - anak arnad dgn mak - mak arnab yang tgh bunting dan tgh tunggu sarat nak bersalin...


kaldai..ekeke..hancing weih!!


pastu rusa...



itu jerlah tarikan kat sini..
ke depan sikit ade horse trail..
hhuhuuh..
tak sempat nak naik..
tapi kalau aku naik..tobat la kuda tu nak aku naik dia..
ahahhahahaha

jom layan gambo!!

ni budak tak sabo nak masuk..
tapi motip sebenar dia?!!



ni aku dan Ara...
dagu dah sama la adik weih..
aisehmen!!




 ni ler motip sebenarn dia nak masuk dalam taman tu cepat - cepat.
nak ice cream!!
cornetto plak tu..
takper..
arini arijadi ko abang long.





 arnab..
comel - comel n gemuk - gemuk..
sembelih buat satay sedap nih!!
pitam ler korang baca statement aku tu!!
ahahahhahaa





  tuan blog dengan arnab!!
huuhuhhuhh..
geram aku..
rasa nak sorok dalam baju jer arnab ni bawak lari balik...
ekekekkekeke




    setot?
    masih lagi dengan ice cream dia..
    benda lain dah tak peduli dah!!




sekarang..
mari kita layan cara Ara main dengan arnab- arnab tu
sikit tak takut budak pmpuan tu..
siap nak kena garuk lagi menatang tu.
abang dia?
lari dah sebatu dah nmpk benda bulu - bulu nih!!
ekekekkekeke

    memula macam pelik jer nengok....


    usha dulu..
    nak tanya tak reti nak cakap lagi..
    tapi muka tu memang confident giler.
   syabas anakku!
   ko tak takut hewan macam ibu!


    see...
    dia usap baik punya....
    acah - acah..
    tapi yang penting tu,muka!muka!
    memang confident abis!


    yang ni bapak dia kena alihkan sebab dia dah start garuk menatang nih!
   ekekeke


 sempat lagi setot main kat playground kat situ..
uhuhu..
muka macam nak terberak jer budak tong gas nih!!
nak - nak muka macam nak meneran?!
ke sembelit?!
ahahhahhaa!




 ni adik aku...
huhuhuhuhuhuhuh....




 yang pegang mulut kaldai nih dialah..
balik tu dia basuh tangan sungguh - sungguh,...
hancing sangat kata dia..
lembu lagi wangi...
ehehehehhe...



 tak sudah - sudah dengan ice cream dia..
aihhh!



 adik aku pegang tanduk rusa..
aku lupa nak tanya..
tanduk dia tu ade macam pegang kayu tak?!!



setot,setot.masih dengan ice creamnya!!
nahai!




dah nak balik dah tapi masih pusing - pusing...




    cobaan mencium ikan oleh mak ngah sambil diperatikan oleh setot....



    moooooooooooouaahahhhhhh!!



    eiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!!!
    setot tetiba gelak gila - gila pastu..
    ahahahhaa...



    dah nak gerak balik.......




    sekali boleh lah setot layan - layan pusing...lagi sekali!
    pengsan aku!
    adeh!



biarkan jerlah............



 on the way balik tu lalu ler kat tempat horse trail tu..
tengok jerlah sebab nak masuk mmg malas..
dah tengahripun..
nak balik kl dah...



    sekali tu terserempak ler dgn mat - mat motor nih..
    banyak plak tu!
    amboi - maboi!!
    mentang - mentanglah jalan tak sesak!
    sumenya naik superbike!!
    vroooooommm!vrooooooomm!




ara plak asal gerak jer memang nak membuta..
penat kot?!
layan swimming dalam tub!
ahahahahhahaa....
setot plak macamana?!

cerialah muka sebab dah nak balik!!
aahhaaaaaaaaaaaaa....


sekian..
ni part 2nd..
part 1st?
aku tgh tunggu laki or adik aku upload..
tensen!!

17 comments:

  1. pertamanya: adik ko daring!!! i loike! =)))

    keduanya: teruknya rupa gigi keldai tu!

    ketiganya: rilek je Ara pegang arnab. Kalau aku eeee... tak suka haiwan berbulu!

    keempatnya: hahahaha setot tak kesah pun dengan haiwan2 tu seme ye.. sibuk dgn aiskrim.

    kelimanya: aku suka t-shirt muslimah ko. ko beli kat mana ek? sharing is caring aaaa...

    ReplyDelete
  2. macam2 versi tengok arnab2 yang comel tu .dapek dek double-H mesti bercempiaran lari kena kejar ngan derang..

    Ayu, zara tambah montot ler..menambahkan kecomelannyer..geram jer tengok pii dia..

    ReplyDelete
  3. lgkau part la plak..xper yg penting update nnti..hehe..

    suka arnab gk..dl masa kecik2 aku suka angkut ini arnab...tp skrg rasa cm takut nk pegang plak..bengong pe aku ni...dh bsr takut plak..kahhhhh

    ReplyDelete
  4. ain
    t shirt ni ade jual kat uia nih
    ko nak beli ker?!
    ko kirim duit nnti aku poskan
    ehehe.
    sharing is caring maring also!
    huhhuhu

    ReplyDelete
  5. kak hanz
    huhuhuh
    tu ler
    tunggu ler budak2 ni thu main menatang ni
    konpem jugak kena kejo menatang2 nih

    ReplyDelete
  6. suka bab setot makan ice cream conettonye itu hahha...lama beno nk abiskan..
    suka bab ara pegang arnab..kalau kyra agaknya suh pegang abis dia menjerit takut hehhe...
    kami lum lagi jejakkan kaki kat sini..teringgin tu hehehe

    ReplyDelete
  7. bestnyerr..

    harap2 planning kami nak ke sana menjadi la nanti.. nanti??? hahahha

    ReplyDelete
  8. eee aku pn xpegang keldai tu..hancing giler...lalu pn dh bau..adeiiii..

    ReplyDelete
  9. wahan gak tempat tu..
    layan rabbit
    (walaupun ko ada niat nak buat satay)
    layan kaldai..
    layan tarik tanduk rusa
    tapi setot tetap setia layan ice cream...he he he..

    ReplyDelete
  10. setuju.daging arnab sedap kan..akak ipar aku aka kak mona bela arnab.selalu la dia masak..hihi

    ReplyDelete
  11. muahahhahaha giler seksi gigi kudaaaaaaa da...

    aku ingat nak bawak anak aku gaklah.. mesti dorang hepi termasuk omak eh sekali

    ReplyDelete
  12. Ara mcm Zara lah jenis tk takut binatang..1st time jumpe rabbit dh berani bagi makan dah..hehehe..si Aqil plak tkt ngan rabbit ek..ker die dh syok layan eskrem smpai tk heran benda2 lain..=p

    ReplyDelete
  13. hahaha.. setot dh x kesah dh bende lain.. janji dapat eskrem.. habes ke dia makan sorang eskrem tuh??
    ingatkan setot tuh sembunyik kan diri dari arnab tadi.. muka mcm ngah ngeri jek!

    ReplyDelete
  14. adeih
    tak tahan aku nk gelak
    gambar si keldai comei tu heheh

    ReplyDelete
  15. mak ai banyaknya gambo mesti jenuh nak tunggu upload kan...wah bestnya tak hujan ke time tu?kelako tengok adeq ayu pegang mulut keldai tu...

    ReplyDelete
  16. hahaaa..me suke nengok gambar2 yang banyak nih! kelakar pon ade!!sian kat setot..takut air ye..ara gak la yang best main air yaaaa!!!

    ReplyDelete
  17. clap2 for Ara
    abgnyer gark ler tak kisah..
    janji cornetto kat tangan...sekali pow, terus pow cornetto..ha haha....

    dua badek nie..badan sedap betul ler..nak2 si setot tu...mantap tu kalau di gomol2....

    ReplyDelete

komen jer...

Para Sarip and Saripah Janjang