Mengorek Telinga sambil Pasang Telinga Sekali.. | Iceboxrivet

GI JOE and GI JANE

GI JOE and GI JANE

Para Janjang

Home Kitchen Bakery

Apr 24, 2011

Mengorek Telinga sambil Pasang Telinga Sekali..

Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!; Kedai Satay Wak Buang Tempahan Kini Dibuka!Secucuk Cuma 50sen jer! ; Anda Carik Kambing Untuk Aqiqah?!RM650-RM750 jer seekor! ; Tempahan Dibuka Sekarang! Red Velvet/Green Velvet/Blue Velvet Cupcake,Cheesecake,Brownies


Baru kejap tadi timbang..(9:40am)
huuhhu..
suke ni,suke.
berbunga - bunga hati gumbira walaupun tak terpancar dimuka.
semalam 199lbs kan?arini 196lbs = 89kg.
siyes tak tipu.
dengan semalam bantai makan..
pastu takde workout lansung.
tapinya,aku tak benti kopekkan ara.24hours!

syukur alhamdulillah.
perlahan - lahan dan sedikit demi sedikit.
memang ari2 aku pulun berlari - lari anak 30minit saje.
zumba ke ape ker tu selang2..

mesti korang muntahkan baca entry ni?!
yelah..
semalam citer timbang,arini citer lagi pasal timbang.
kalau dekat,memang confirm timbang aku ni korang dah bako!
kita bako jer!bako jer!!
ahahahhaha..

takdelah weih...
ni kan nota bila tua2 nak mampos esok..
bacalah ape amal jariah masa hidup untuk diri sendiri.
cara - cara melakukan amal jariah tu.
mana tahu boleh kongsi - kongsi dengan kengkawan yg abis pulun dah try diet dengan drug n etc.
sbb,kali ni aku diet secara semulajadi.
takde bantuan herbalife ker,JM5 ker..
sume takde!
aku boleh..
korang pun boleh...



lepas timbang..
pergilah korek telinga sambil lepak tengok tv.
tahu - tahu terdenagr orang bawah macam nak pergi piknik ke jalan - jalan...
sambil - sambil korek tu..sayup - sayup aku terdengar si bapak bagi arahan dgn penuh kasih sayang pada si ibu:

"ibu,bawak sume biskut2 yg ade.air masak dan air2 minum dia.nanti nak singgah leceh.kalau takde,karang dia nangis pulak."

ooooooooo...lembut lemah longlai jer laki dia bagi arahan.baiknya la.orang tua?ikut angin.
aku?ari - ari berangin!
ahahhahaha...

korang mesti wonder jugak kenapa entry arini penuh dgn suke
beselah...(23cm)
penangan habatus saudah tuk org kena asthma,satu badan jdi cargas!
kah kah kah..


*dak setot baru balik round satu kg dgn orang tua.dia tgh pelawa aku makan ice cream.
citer basikal dia malam tadi?!tanggal dah tmpt duduknya.
arini aku tak thu ape projek dia.jgn pergi bako dapur sudahlah.
owh yer...dia pun ikut timbang tadi.naik lagi sekilo kepada 23kg!
hok aloh!gemuk doh!!









3 comments:

  1. ko turun..anak ko naik..hehe..balance la tu..

    ReplyDelete
  2. betul tu bonzer, akak pun caye kalau nak kurus yang penting control makan dan senam. cuba kalau kita beli ubat diet bagai, last sekali mesti dia suruh kita jaga makan gak.

    ReplyDelete
  3. sukaa...suka...tgk org len berjaya dlm proses dietnya hehe berusaha! berusaha!

    ReplyDelete

komen jer...

Para Sarip and Saripah Janjang