Diari Ramadhan: Day 23: Kakiku Sakit Dan Kuih Raya Pertama | Iceboxrivet

GI JOE and GI JANE

GI JOE and GI JANE

Para Janjang

Home Kitchen Bakery

Aug 23, 2011

Diari Ramadhan: Day 23: Kakiku Sakit Dan Kuih Raya Pertama


Sakit Kaki:
salam guys..
aku menderita sakit kaki..
huhuhuhh..
lenguh - lenguh tapak kaki ni macam sakit kaki org mengandung..
mengandung?!
huhuuh.mmg spekulasi sungguh.
ni tgh gagah menyapu dan memicit sendiri kaki dengan minyak mestika.
boleh la tahan panas minyak ni...
apepun aku arsa sebab bahana air batu la ni time2 berbuka..
semata - mata nak bagi sejuk tekak,kakiku la yg derita..


kuih raya:
owh yer korang....
aku dah mula buat kuih raya malam tadi.
huhuuh..
kuih la sangat yer..
kuih tu haa..
oreo choc..
buat sambil2 gigih menyorokkan oreo dari pandangan mata setot sebab dia gigih nak makan!
adei..
sikit - sikit:
Ibu nak oyeo!!
nak makan oyeo..
bagilah aqil oyeo!
kejap - kejap aku simpan dalam oven..
kejap - kejap aku letak tepi dapur...
sebab kalau aku letak atas meja..
selamat la..
sekali makan 2 keping.
ate kuihnya sekeping pun tak lepas - lepas lagi..

owh yer...dapat la malam tadi 2 bungkusan...
mlm ni sambung balik kot sebab ade lagi 1 bungkus setengah..
kalau sebungkus tu ade 10 - 12 keping...buat 3 bungkus dapat la sebekas kuih.
jadilah....
nak buat kuih tart,kena balik meru dulu.
sbb semua gigih  nak buat kuih tart mak yg sedap tu!!
huhuuhhh...








11 comments:

  1. rajin betullah ayu nie..yang tak tahan siap main sorok dengan setot..

    ReplyDelete
  2. mmg best oreo choc tu..aku pn suka

    ReplyDelete
  3. wah..nampak sgt besh tauu..nak try gak laaaa..reseoi kat mane kak!

    ReplyDelete
  4. adeh....kelakar aku baca bab setot ngan oreo nya tu.....ko pun....beli ler lebih sebungkus khas utk setot makan....takde ler nak menyorokkan oreo tu dari dia memanjang.....

    uish....ko ckp tart nenas mak ko..teringat tart nenas mak aku...terbaiikkk arrr..tp lama dah mak aku tak buat tart nenas...

    ReplyDelete
  5. menarik nye biskut tu, patutlah aqil berkenan sgt

    ReplyDelete
  6. cam sedap jek.. nasib tak tau mana umah ko.. kalo x sudah daku terjah.. heheehhe

    ReplyDelete
  7. sedapnya nmpk biskut tu..dee pun berkenan..

    eh..lps ni jgn buka puasa minum ais ye..mulakan dgn air suam dulu..hehehe..

    ReplyDelete
  8. bestnyer cokelat, rasa nak ngap jer ada yg buat nanti hehe

    ReplyDelete

komen jer...

Para Sarip and Saripah Janjang