Nasi Beriyani Percubaan Pertama Yang Teruja!! | Iceboxrivet

GI JOE and GI JANE

GI JOE and GI JANE

Para Janjang

Home Kitchen Bakery

Jan 4, 2012

Nasi Beriyani Percubaan Pertama Yang Teruja!!


Kenapa aku katakan sedemikian?!
bukan ape..
since 28hb dec - 1hb jan aku cuti dirumah.
duduk menghabiskan masa dengan anak - anak sahaja.
kemudiannya..aku sajalah berkata dengan orang tua:
babah kalau ade ape - ape nak makan,ibu buatkanlah dalam minggu ni sebab ibu cuti.
maka tersebutlah kisahnya terjadi...

mahu tak mahu..
kenalah buat..
lansung terjadilah nasi beriyani lengkap ni.
cuma tak lengkap sedikit sebab aku tak pandai buat acar merah tu
huhuuh..
sengal tak?!
yang siapnya dalcha,ayam kurma dan nasi tu.
mcmana aku boleh terlupa nak buat acar?
kalau acar jelantah bese tu boleh la aku buat...
ni lansung tak buat
adei..
tapi mujurlah abis disantap oleh lakiku...

*by request in future:
Ibu reti tak masak kus - kus?!
*jawapan aku:
ibu ni babah,yg ibu terer masak tu sebab ibu suke makan.tak suke makan ibu tak bape terer nak masak.
huhuuhuh..
sengallll...

8 comments:

  1. uikss...sodapnya!!! lapar perutku..ada telur rebus ek??

    ReplyDelete
  2. wowwww...nasi beriani..macam menjadik je wpon xde acar ..heehhee..eh eh..ns beriani makan ngan telur gak ke? ke saje je letak..

    ReplyDelete
  3. Perghh..nampak sedap sgt beb..pandai ko masak.

    ReplyDelete
  4. Nampak sedap dan meliur :)

    Nanti syer la resepi ye kak ;)

    ReplyDelete
  5. telur kuning tu paling aku teruja wei.. hahahah

    ReplyDelete
  6. kus2 tu menda? angin kus2 dee taulah..tp nasi beriani tu nmpk sedap wei..

    ReplyDelete
  7. wah... mabeles mabeles.....

    erm, kus kus tu aper yerk.. huhu sengal..

    ReplyDelete
  8. kalau dh lapa sgt bedal je..bkn kire pun ape yg kurang....hehe

    ReplyDelete

komen jer...

Para Sarip and Saripah Janjang