Cabaran Berpantang..Adei,banyak sangat mitosnya.lemas aku!! | Iceboxrivet

GI JOE and GI JANE

GI JOE and GI JANE

Para Janjang

Home Kitchen Bakery

May 1, 2010

Cabaran Berpantang..Adei,banyak sangat mitosnya.lemas aku!!

salam guys...
hmmm...idea nak buat entry banyaak..
tapikan ape dayaku..
mak n bapak aku boleh plak suh pantang membaca,nengok pc..nengok tv.
hmm..alasan?
takut mata aku rosak ler..
kero ler...
adei...ni ler cabaran berpantang cara orang - orang lama.
nak marah ade..
nak tergelak pun ade..
sudahnya..ikutkan jer...
tak baik melawan..dosa.


cara berpantang style mak pak aku..
makan bese - bese jer..
tapi of course ler yang gatal - gatal aku tak makan.
takde makan ikan masin lansung.
arini mak aku dah bagi aku makan ayam kampung masak ungkep.
hmm...mewahkan?

lain sikit menu berpantang aku  kali ni.
sayur pun banyak makan.
air masak apatahlagi.
so..isu sembelit tak timbul lansung!
syukur.
jahitan tu pun ari ke 3 or ke 4 dah cantum masa aku demam teruk 5 hari sebelum tu.
tapi beselah..
batuk..memanng takleh tahan..
nak pecah dada n perut tiap kali batuk ni weih..
adeii..

mak aku dah start urutkan aku balik since aku dah baik demam ni..
then aku dah mula pakai param n pilis.
bengkung?
mak aku ikat tang punggung jer memandangkan perut takleh nak bengkung.
then ade ler tungku sikit kat perut, pinggang and bontot.
jadilah..buat sikit - sikit dari tak  buat lansungkan?
ekekeee..
nak mengharap badan solid balik cam anak dara tentulah tak dapat.tapi nak bagi susut sikit tu bolehlah.


cuma yang tak tahan tu..
adik beradik aku betul - betul mencabar jiwa..
boleh makan or beli benda bukan - bukan depan aku?!
adeii..
sengalllll!!

tu belum lagi susu badan basi kena perah sebelum bagi anak minum tiap2 pagi?!
errkk..ade ker susu bdn basi?!
ikutkan jerlah..
wakakakakkaaka...
nasib badan ler labu!!!
nak buek camno..
kang melawan..konpem kena sumpah jadi batu bata..
takpun batu bersurat..
nak lagi best kena sumpah jadi raksasa batu fantastic 4.
adeii sekali lagi.

1 comment:

  1. ayam kampung masak ungkep tu... best.. best... ehehhe.. ita pon dulu mak masak ungkep... tp, makan ngan tempe... kate orang jawa... mane leh berpisah ngan tempe.. tak gitu...

    ReplyDelete

komen jer...

Para Sarip and Saripah Janjang