Case Closed | Iceboxrivet

GI JOE and GI JANE

GI JOE and GI JANE

Para Janjang

Home Kitchen Bakery

Dec 22, 2011

Case Closed

salam khamis guys...
yup,case closed.
dah mintak air tawar semalam.
tapi ade benda la tak sedap jadinya pulak.
mujur juga dgn offcer yg aku arrange tu dia dah bagithu awal - awal kesan dan akibat nanti.
so,aku assume dia masih manusia biasa juga.
agak terasa tapi aku biarkan saja.

harini?
masih mcm semalam.
masih amuk - amuk lagi.
tapi aku rasa amukan aku lagi hebat mungkin.
ni jadinya bila jadi anak bapak.
bila aku dah menyinga,barulah nak gerak.
barulah nak muntah bagai.
bila dah jumpa teacher,barulah tak mahu dengan aku.
entahlah..
kalau hari - hari begini..
memang lambat la kami laki bini.

well,parenting ni bukan boleh main petik jari.
bukan semua boleh keras,bukan semua boleh lembut.
tapi pada aku la kan..biarlah aku yang berkeras sebab keras - keras mak pun jalan...
kalau keras - keras bapak,terluka hatti anak.

bukan menyalah atau menidakkan up bringing masing - masing.
tapi kadang - kadang keras perlu juga walau tak sekeras mana.
aku memang mak yang berbangsa menyinga jer.
tapi yang aku juga jenis nak memastikan semua benda berjalan dengan lancar.

buat babah..
ni dugaan nak membesarkan anak - anak.
tunggu jelah ibu dapat lesen nanti.
insyaa Allah semuanya senang.
tapi jangan plak bersenang lenang yer.


*sigh...masih gagal nak  kawal diri bila budak tong gas kat atas tu cari pasal.
*tapi aku cuba sebabnya bila tua nanti,budak tu jugak buat sebegitu pada aku nanti.
*astaghfirullah..astaghfirullah.

1 comment:

komen jer...

Para Sarip and Saripah Janjang