Korang Suke Pakai Make Up?! | Iceboxrivet

GI JOE and GI JANE

GI JOE and GI JANE

Para Janjang

Home Kitchen Bakery

Jun 24, 2010

Korang Suke Pakai Make Up?!

salam guys..
hari khamis pakai baju  batik!
batik ler sangatnyer.
aku pakai baju yg conteng2 batik jer.
adehh....skit panjang ini aderlah longgar.
hmm..takkanlah dah kurus?!
rasa sama size jer.
pagi ini juga org tua membelanjai saya (bahasa melayu tinggi) dengan Makdi.
matilah aku kena gelak dengan ain nih!






malam tadi tidak ade ape cerita yg menarik melainkan org tua menonton worldcup dengan  jayanya
selain dari itu..
tetiba dia mintak amik gamba dengan anak.
aku?!
cam confius...
terusku bertanya: Abang dah buang tebiat ker?!
lakiku pun menjawab: Takdelah.saje.
aku pun malas nak tnya panjang - panjang.
teruslah aku snap jer.
cuma dalam hatiku tertanya - tanya: kenapa org tua ni berhati gembira?!
*org dulu - dulu cakap kalau laki kita buat pangai pelik,dia nak kawin lagi.
adeiii...
biar bener?!
siapakah bakal maduku itu?!
wakakakakaa..
to babah,benarkan begitu?!

#kawan - kawan ,sila jgn buat provokasi ok dgn statementku diatas.ehehehe.

selepas itu..
ni yang memang tak sedap nak dibagitahu.
boleh plak si aqil tu bangun dan batuk - batuk serta tetiba muntah!
muntah dan muntah.
tapi memanglah bila kita dibagi anak untuk uji tahap - tahap kesabaran kit a sebagai mak bapak,BAPAK terutamanya.
(*Babah,please take note if you read my blog today.)
si setot tu muntah baik punyer tersembur kat baju dan kain pelikat org tua.
adoiiii...
mujur jugak org tua takde angkat tangan pada anak sedangkan muka dia dah merah padam macam udang galah kena bakar.
aku?takkan nak tambah lagi api tgh menggelegak?!betul tak?!
aku tarik setot elok - elok n basuh ape yg patut.

kadang - kadang..
ade sampai masa memang org lelaki ni dtg meroyan dia (ape ko ing org pmpuan jer meroyan,orang pempuan jer menopause?)
as bini dia..kenalah bg chance sikit.
nak - nak klu tgh buat something yg depa minat.
tapi cam aku..ade byk benda yg aku tak setuju dgn org tua tpi kubiarkan aje.
sebabnya?
biarlah org tua belajar sendiri ape itu keutamaan.
org tua klu bab keperluan mmg tip top.
bab kehendak...payah sebab al maklum ler org2 ekonomoni cam kitaorg ni...
idup segan mati belum mahu lagi.


berbalik pasal kisah muntah setot tu..
budak kecik tu layan tido balik.
then kami sesame layan ler bola.
tgk us layan algeria.
siyes beb,aku mmg salute ler keeper algeria.
mati2 kena.
US pun asyik dapat free kick jer.
tapi yg tak bestnyer algerian player..
kasar sangat main.
tapi mmg mcm cilaka ler US sebab suke main2 fullstrike time nak masuk waktu2 ujung atau kecederaan.
n gol yg dapat pun ala2 nasib.
nak buat camner..depa punyer strategi main mmg dah gitu.
lain sikit sbb depa thu depa tu sort of underdog worldcup.
yo laa..kat US mana ade org nak main soccers/football cam kita ni.
dahlah bengong sebab guna term sendiri.
ade ker football tu main cam ragbi tapi full harness?!
ape daa...
US,beselah..(perasan bagus.)
ape daa,aku citer pasal bola?!
wei..ayu,ape ko menyanyah nih?!!


owh yer..korang suke pakai make up tak?
aku pun suke!!
ni layan kejap: cara - cara memakai make up dengan betul!



4 comments:

  1. ewah bermekap bagai. hahhaa.. cik puan ayu kita sudah berbahasa melayu tinggi gitu.. hahah

    ReplyDelete
  2. hihi panjang betul mukadimah nak sampai pakai makeup.. dari citer aqil ke orang tua ke bola hihihi lawak la ayu ni.
    yati suka makeup tapi tak suka pakai kat muka sendiri sbb tak cantik. suka tgk orang pakai je. bole gitu.

    ReplyDelete
  3. jauhnya nak smpai bab makeup..selamat berbatik........

    ReplyDelete
  4. ahahahhahah....
    sampai terbatuk² aku nengok video ni ayu.. aduyai....

    ReplyDelete

komen jer...

Para Sarip and Saripah Janjang