KISAH DARI ALAM ANGKER!! (Angker ler sangat!!) | Iceboxrivet

GI JOE and GI JANE

GI JOE and GI JANE

Para Janjang

Home Kitchen Bakery

Jul 2, 2010

KISAH DARI ALAM ANGKER!! (Angker ler sangat!!)

salam guys..
malam tadi..
aku buat projek membasuh baju anak - anak sambil terbongkok2 dalam bilik mandi mengonyoh baju si abang yg sangatlah busuk dan berbau gara -  gara muntah.
si adik plak mak aku pesan suh basuh guna tangan.
kucu - kucu jer katanya..
bedebak - bedebuk..
dalam pukul 10 lebih jugaklah aku abis..
pas tu ,gi bagi si aqil tu mentong sambil tengok tilawah al quran.
setel jer..aku pun gilah balkoni kat belakang tu..
tengah sedap punyer sedap aku menjemur baju tu..
tiba - tiba hidung aku tercium bau pandan and ade satu bau yg sangat wangi!!!
*aku tengah selsema,idung sumbat.tpi bau ni boleh aku hidu dengan sangat kuat!!mcmana tu?tak ke pelik?!!




dalam hati aku macam pelik..
takkanlah bau baju budak - budak nih?
aku bukannya pakai softlan pun..
tapi aku buat bodoh jer.
lagi aku buat bodoh..lagi kuat bau tu..

klu korang nak tahu..aku ni jenis klu datang berani..memang berani sungguh..
yerlah..umah aku kat kg tu memang dekat sangat  ler dengan kubur islam n jirat cina.
dalam 5 minit jer kalau naik motor.
makanya,aku pun jenguk ler ke bawah rumah.
aku perasan yg rumah jiran belah bawah sana tu gelap.
aiii...
aku dah mula tak sedap ati..
sekonyong - konyong mulut aku tersasul tercakap: ADOII!!JANGAN CARI PASAL LAA!!
hamik kau!makin kuat bau tu siap dengan ade angin sepoi - sepoi bahasa lain kat belakang telinga!
tegak bulu roma kejap!


then,dalam hati aku pun berkata - kata ler..
"jangan cari pasal dengan aku boleh tak?ko gilah cari pasal dgn pempuan2 or sundal2 yg tgh sedap kena lanyak dengan jantan2 celaka kat laur sana.takpun,gilah kacau sape yg tgh sedap2 nak buang bayi kat luar sana.kalau ko tak blah,ko lalu jer aku sembelih hidup -hidup!"

*sori..nilah yg dlm ati aku masa tgh panas kena kaco nih.
bukan ape,badan dahlah penat.pastu tak makan lagi.mana nak pam susu lagi.

lepas tu tahu ape jadi?
bau tu pun ilang,angin sepoi - sepoi tu dah takde..
dalam ati aku cakap  syukur sbb klu tak...panjang ler nnti kisah alam angker nih.
aishh..
rasanya ni dah kali berapa ntah aku kena kaco.
maybe tak seteruk org lain.
tpi yg pasti klu aku ade baby kecik n juga time pregnant.
asal lambat jer nak mandi ker..solat ker belah malam,memang ade jer sibuk nak peluk - peluk ler..
main2 telinga..

tapi..aku rasa maybe aku boleh tahu dan agak - agak sikit - sikit kalau benda tu ade kat situ ker..
lalu ker.tpi klu ternampak..mmg takmo lagi.
buat ape?!
bukan lawa pun!!
hodoh jer!!



korang punyer kisah dari alam angker punyer macamana?!!

2 comments:

  1. seram2..

    tak pernah lagi lalui benda2 macam nie..minta dijauhkan la..
    tambah2 kalau ada anak kecil neh..

    ReplyDelete
  2. huhuhuh
    nasib baek time aku g umh ko
    'DIA' xde kan
    hahahahha

    ReplyDelete

komen jer...

Para Sarip and Saripah Janjang