disewaktu senja... | Iceboxrivet

GI JOE and GI JANE

GI JOE and GI JANE

Para Janjang

Home Kitchen Bakery

Nov 11, 2011

disewaktu senja...

main - main..
budak 2 org ni kuat main..
time baik,baiklah..
time bergaduh?!
apparently guys..
to be honest,few weeks and few days in aku asyik citer pasal anak2 jer kan?!
nak citer benda best,tepu idea..

ditambah plak dgn batuk and kahak ni..
mmg tak ketara tapi bila kena..
mcm semput pun ade..

nak bekerja dgn sesungguh hati minggu ni..(mcm la keje sangatnye pun)
mmg males sbb student tgh bercuti
next week barulah keje dgn sepenuh kudrat even tenaga dan jiwa tak ade disana..

december?!!
along december....
huhu..
LIMA IS COMING...
it's time to travel again...
(muka sengih - sengih ni...)
calculate the budget..it's not going to be a shopping travel.
it's just working travel...
just pray that manage to get some sangu for shopping from orang tua...
maybe?!!hihihih...

18th november?!
half decade in marriage..
not constantly increase and decrease of motion in good or positive mood.
still...lots and lots obstacles have been faces...
 belum boleh lagi kategorikan sebagai totally pitching point..
masih panjang..
masih banyak lagi dugaan yang aku laki bini belum habis tempoh...
all I'm going to say by kami laki bini:
JUST BRING IT ON!!
the more tougher,the more closed to each other by then.
personally,aku lebih prefer hard time rather than hidup yang senang.
sebab..selagi mana itu aku sedar diri dan beringat susahnya hidup aku dulu.
to Babah,be brave always...
Ibu mungkin selalu dalam kategori sakit jiwa,tapi..
hidup ni kita hadapinya dengan segala kekuatan yang ada sebab PERANCANGAN ALLAH ITULAH SEBAIK - BAIK PERANCANGAN untuk kita.

currently every once a month..aku selalu balik kg ...
jumpa adik beradik aku..
selalu jumpa dengan orang tua aku...
seems aku rasa waktu aku dengan orang tua aku makin pendek..
aku pernah melalui frasa yang sangat lara dengan mereka...
bila episod lara itu hilang,selagi boleh aku cuba menghabiskan sisa waktu ni dengan mereka.
biarlah orang bilang,asyik - asyik balik citer jumpa mak,bapak..
katalah ape saje..bila mereka yang melahirkan dan membesarkan kamu itu tiada..
jangan sampai menangis air mata darah nanti..

dengan anak - anak?!
aku selalu tahu aku tak mungkin jadi mak yang berusaha untuk jadi emak yang baik or berjaya..
aku letih untuk mencari dan menjadikan anak - anak itu sebagus mengikut acuan dunia sekarang..
aku mahu biarkan anak - anak menjadi apa yang mereka mahu...
aku tak mahu jadi emak yg mengungkit - ungkit...
cukup - cukuplah aku jadi bahan yang tak berjaya hanya kerana asal aku dari unsur yang hebat kononnya...
(still aku masih tak boleh buang lagi rasa jijik aku pada org yang dulunya pernah hina aku melalui mak aku tanpa pengetahuan bapak aku : sampai mati takkan kulupakan  kamu herdik aku gara - gara seketul KFC)
*dendam?!tidaklah...cuma Allah itukan Maha Adil.....jawablah kamu di akhirat nanti dengan mak aku.
*mentang - mentang mak aku tak mengaji....
huuuuuuuuuuuuuuuuuuu....


rata - rata dalam tahun ni..
aku perasan yang ramai kawan blogger dah bertukar kerja 
few names to mention: Kak Atty Fir,Anje and paling latest Adlin mak 2 K klu tak silap...
dari aku buat mereka..selamat maju jaya dan bekerja dgn jayanya juga.
aku?!aku totally sayang dengan tmpt keja aku skrg..
sebab..tmpt kedua aku carik makan..tmpt kedua aku cari dan aku terima bila aku kalah berjuang ditempat lama..
yang pasti..teruskan perjuangan bila jumpa tempat baru dan jangan mengalah....
rezeki ketentuan Allah itu bukan saja dlm bentuk duit..tapi dalam bentuk rohani dan ilmu...


ok dah ..
abis bebel dah...
bebelan ari jumaat....
nyanyahan panjang dari aku seorang manusia...
entry ni buat muhasabah diri aku sendiri..
buat penilaian aku sepanjang tahun ni..
tapi lebih banyak penilaian buruk dari baiknya..
sama seperti tahun - tahun sudah sebab aku masih dan sampai bila - bila bergelar manusia..
kalau aku bergelar insan terbilang,gemilang..aku takut aku hilang jer..
ehehhee...

*buat ingatan diri sendiri juga: seronok itu jangan dihabis - habiskan...kalau ade,aderlah...klu takde..jangan dikejar...
*ikut nafsu..lesu..
*ikut hati..mati..
*ikut rasa...binasa....


*ye aku terasa ade orang itu janjinya mahu ngobrol..tapi senyap..
*samada sibuk atau buat - buat tak tahu dengan aku?!
*takperlah...kalau aku rajuknya panjang..paham - pahamlah nanti kan?!


buat korang..
happy weekend and terima kasih sebab membaca...
hugs and love!(tetiba jiwang la plak!!muhahaha!)











4 comments:

  1. bahagia rasa tengok anak2 bergurau senda cam pic aqil ngan adik dia hehhee

    tukar keje emmm nak cari tempat keje yg terbaik dari semua segi affer go je lah...kalau tempat keje kak ayu dah ok buat apa nk tukar kan..kan..

    ReplyDelete
  2. ala...seronok je diaorang main..

    happy weekends dear!!

    ReplyDelete
  3. tersentuh rase bile baca huhu!
    terubat rindu bile tgk aqil n adiknye tu..

    ReplyDelete
  4. meriah bila anak ramai nie
    ada jer keletah depa kan..
    berdua pun sure dah rasa mcm 10 orang..

    aku nie, nak tukar kerja mmg tak arrrr
    dah masuk kerajaan...takkan ler nak tukar kerja plak yer tak..kalau posting ke tempat2 lain tu insya allah ler....

    apa2 pun
    janji kita senang, kita happy dgn apa yg kita buat....

    ReplyDelete

komen jer...

Para Sarip and Saripah Janjang