Plan yang jadi tak jadi,surprise mengong ke Yushua Aqram 1st Birthday Party Ever! | Iceboxrivet

GI JOE and GI JANE

GI JOE and GI JANE

Para Janjang

Home Kitchen Bakery

Nov 3, 2011

Plan yang jadi tak jadi,surprise mengong ke Yushua Aqram 1st Birthday Party Ever!

HHHAAAA KAU!
basi dah citer nih...
ye korang..
ade masa petang - petang sikit ni last kopek aku buat entry...
nak tunggu suziey.com dgn  mamatisya memang lamalah lagi...
yer korang..
aku dah pakat - pakat last minit malam tu 25hb oct dgn Mummyayu tuk pergi ke tak..
mati - mati Nett takmo bawak teddybear tu sebab mati - mati dia ingat aku tak datang.
tuan rumah kedaung iaitu Kak Watie,free2 beri ucapan'Budak Bertuah' kat aku.
kira bertuah la kak aku dapat datang tu kak!
ahahhahaha..
then plak,maybe sebab hajat aku nak tengok Kak Atty tu ler kot salah satu penyebab Allah mudahkan pergi rumah Kak Watie nih.
tambahan plak boleh la jumpa Nana..
ye lah tu ayu weih!!
so korang..sila layan cerita karangan tak seberapa semenggah dari aku demi kenduri harijadi Yushua nih...
psttt: cantik tak cake kat atas tu?!!Nett yang buat!!Nett kan tokey cake!!
dan tak sangka terjumpa dgn kak ecar!jeles mak sbb you pregnant twin!
dush!dush!



Al Kisah bermulalah cerita...
orang tua kata ah teng suh coti.
tu pun aku dapat tahu lepas mlm tu dia mcm bermalas - malasan...
aku tanya la,esok cuti ke tak bah?!
dia ckp coti..
pujuk punya pujuk..
dapatlah pergi..
korang tahu...sampai termimpi2 tghari buta raya deeepavali tu..
salah tgk jam ingat dah pukul 4.
mahunya aku tak meraung!
rupa - rupanya baru 14:59!
senget betullah aku nih!




apam polka dot berperisa jem!!




so..bersiap la bagainya..
jalan punya jalan..dahlah tak thu direction..
kitaorg tawakal jerlah dengan GPS..
alhamdulillah sampai jugak...
dah sampai tu..abis la aku kena tepuk tampar bagai dgn kak watie..
'kata tak dapat datang!bertuah punya budak!'
amin kak..masin mulut akak,aku senantiasa bertuah selalu!
hihihiihh..
yang semua2 pun kujat..
nak - nak Net..
aku rasa kalau dia bawak handcuff,lama dah dia gari aku.
apetahlagi clown tu.
clown senget..dia pun sempat bahankan aku.
cis bedebah!!


marshmallow..yum yum yum.
tapi lekit la kat gusi..
makcik kan dah tua...
ahahhahaa.
 
moh layan gambo lagi..
aku tak byk sgt mingle around sbb askar aku 2 org sibuk jer nak menepek..
pastu sibuk je nak belon!nak belon!nak belon!
adeii...
tak sempat sangat nak ramas - ramas peha tetek  dengan korang sume.
Nett dgn aku.mmg sekepala..walaupun baru pertama kali jumpa..
masuk minyak..
biru - biru jer isi ayat..
tahulah cake ko buat kaler biru..



memula byk lolipop ni..
lelama abis...

cake yang sedap bagi tekak aku yang bukan penggemar butter cake..
kurang berminyak la..
ade ke Nett kate aku bodek cake tu sedap sebab tak dapat teddy bear?!
ape barang?!
aku ikhlas maa...
ahahahhaa!

ade ala2 tema deeepavalikan?!
dgn api lilinnya..dgn cakenya..

cuppies..
yum yum yumm
aku tak ingat bape bijik aku makan...
sedap woo!!
alangkah bestnya dapat makan kudapan tanpa bersusah payah membuatnya!
ahahahahhaha!

jap - jap..
korek idung dulu cari idea...
lepas ni layan gambo kami bergedik geduk!!

tu dia...

aku (baju kaler pink.korang jgn tak thu.aku dah pakai pepel kat rumah,boleh aku tukar pink!)

yang pakai topi ala2 siti nurhaliza celup tu la Nett.. (tokey cake dgn inspekter sahab!)
*peha ko gebu!!
hat pakai tudung polka dot tu ler mamatisya (ahli jusco,cer ko tgk blog dia.klu takde citer jusco mmg tak sah!)



part amik gambo ikut clown cakap.
macam hampeh jer..
hamsat jer aku rasa dgn clown ni.
seb baek la majlis org..
klu majelis aku,lama dah aku smack down clown tu!
huhuhuuhu...

Kak Ecar dok buat simbol opah semprit..
dak ara tak sudah - sudah pegang kopek aku!
aeiii
setot?!24jam makan jer...

ni clown biol laa...

pecah tinga aku time dia terpekik2 bagi instruction.

paling lawak time sesi bergambar ikut jantina.

majlis dah abis,org dah potong cake..kawan tu tersangkut kat roundabout lagi!
ahahahaha!
sakit perut aku gelak!

budak yang gile belon!!

ucapan khas untuk acik Nett..
acik pun gila belon juge ke macam saye?!!
sambil kelip - kelip mate..

anak dara aku...
kadang2 ok.kdg2 blur..

chief potong anak beranak..
budak2 takut tgk clown la..
tu pasal budak - budak kecil mcm anak dia and anak2 aku  main jauh2 jer




tuan rumah kedaung..
tu tgh kena diusik clown ler tu...



so korang..
seronok dpt jumpa..
dah mcm blogger gathering la plak kan?!
terima kasih kakwatie sebb jemput..
semuanya sedap - sedap belake even cuaca asyik hujan saje.
23cm ni best nih!!

sekian..
terima kasih!!

pstt: esok ade kawan lame nak jumpa..huhuh..boleh la buat kirim ke kawan2 lame yg lain kat tmpt keje lame..

insyaa Allah.
nak2 ade org tu baru je sambut masuk usia 30 kan?!kan?!kan?!!


then..happy birthday tuk Ayu Ibudamia..
dah masuk 31 kan?!
cantik no..
3.11.11,pastu umur 31.
moga dimurahkan rezeki selalu..




9 comments:

  1. pjg entry ko..aku tk sempat lg wei..tgu la dlu...hehehe...cun gmbo meriah...ank ko pegang kopek..ehhehe

    ReplyDelete
  2. tu la..aku dah hint2 kat Net..suruh bawak teddy bear ko tu, tapi Net confirm kata ko tak dtg..aku dah nak pecah lubang dah tapi dah janji ngan ko..so..itu la jadinya..
    apa pun best dpt lepak sesama hari tu...

    ReplyDelete
  3. hahaha... sonot akak baca entry ko nih ayu...
    senak perut... dah blh geng nett entry nih...
    giler2 kata kau... ekekekekk....

    ReplyDelete
  4. tak pe la uols.. better late than never katanyer.. hehe.. lerr.. dak tembam tu anak uols ke??? suka giler kita tgk hr tu.. tah apa yg dia nak sibuk ajak papa dia masuk dlm rumah.. sambil2 tunjuk2 kedlm hahaha...

    ReplyDelete
  5. n3 akak ngan nett sama hebat hehehe..resenggih sorang2 ni..mama tisya bukan ahli jusco dia c.e.o jusco tu hihihi..

    mmg best dapat jumpa kan..bila nk buat gathering ahli blogger agaknya hehehe

    ReplyDelete
  6. karangan terBEST abad ini, hehehe..
    syok la tgk korang together gether ni, hehe..
    entry kali ni baru nmpk muka si aqeel..kt kak nett, kak ayu, nana, sume takde gmbo die, huhu!

    ReplyDelete
  7. haaa panjang kesahnye kt sini..puas hati semua cover sekali gus...hee~

    happeningnya mereka..meriah tul..jeles2..hee~

    cantik kek, menarik santapan2 lain juge....meriahlah~

    ReplyDelete
  8. terbaek dak ara melombong bijih timah...aqilllll...mak ngah rindulah kat ko...

    ReplyDelete
  9. PANJANG ENTRY KO BONZER, SEKARANG NI BEBERAPA BLOG AKAK NENGOK BESDAY PARTY DORANG PANGGIL CLOWN, MERIAHKAN MAJLIS.BUDAK-BUDAK SERONOK. CUP CAKE TU KALAU AKAK NENGOK NAK NGAP BANYAK, KRIM SEDAP.

    ReplyDelete

komen jer...

Para Sarip and Saripah Janjang