Pengalaman Daku Dengan SHAKLEE | Iceboxrivet

GI JOE and GI JANE

GI JOE and GI JANE

Para Janjang

Home Kitchen Bakery

Jun 22, 2012

Pengalaman Daku Dengan SHAKLEE


Salam.Nama saya Ida Rahayu.Pengalaman indah pertama saya dengan Shaklee bermula pada 5 ogos 2010.Selepas 4 bulan melahirkan, susu badan mula berkurangan.Disitulah saya mula mencuba trial pack set B yang saya beli menerusi Mommylyna. Seminggu kemudian,quantity dan quality susu perahan sangat2 pekat dan banyak.(250ml sekali sessi perahan) Sesudah itu,saya meneruskan pengambilan Alfafa disamping minum Performance Drink. Sehingga kini, saya masih menyusukan anak saya yang berusia 2 tahun lebih kerana bila datang 'trigger time', pukul 6 petang susu badan adalah cukup untuk meyusukan sehingga pukul 8 pagi keesokkan harinya.

Pengalaman kedua adalah baru - baru ini dimana saya mengambil set optimum health yang merangkumi Vitalea, Vitamin C and B Complex. Antara healing process yang saya alami sepanjang tempoh 2 bulan tersebut (26/4/2012 - 22/06/2012) adalah seperti berikut:


  • Seminggu pertama saya mengalami lenguh - lenguh badan, kelesuan dan sembelit.
  • Minggu berikutnya badan menjadi sedikit cergas dan tidur malam sedikit lena.
  • Minggu seterusnya sembelit berkurangan dan sistem pencernaan bertambah baik.
  • Sakit - sakit lutut makin berkurangan,akan tetapi muncul jerawat - jerawat kecil sekitar muka dan dagu.
  • Jerawat hilang telah hilang setelah beberapa ketika.
  • Dan yang paling utama, kebaikan set optimum health ini.. segala masalah bengkak kelenjar yang saya alami kebiasaannya setiap bulan mula berkurangan dimana apabila saya memakan set ini dengan teratur; bengkak - bengkak tersebut menyusut atau pecah dengan mudah tanpa bantuan ubat - ubatan doktor. Kalau tidak,tiap - tiap bulan saya akan berjumpa sendiri dengan doktor untuk mengambil antibiotik dan juga cream khas yang disapu pada bengkak kelenjar tersebut bagi meredakan bengkaknya.

*buat pengetahuan anda, saya pernah dimasukkan ke hospital untuk dibedah bagi membuang bengkak kelenjar ini pada tahun 2010 di bawah ketiak dan lengan.

Berikutnya pengalaman terbaik dengan Shaklee adalah dengan 'detox' dan 'diet' dengan pengambilan Herba lax, Lechitin, Cinch Shake Mix dan Cinch Energy Tea Mix.Kesemua produk ini sedikit sebanyak membantu proses diet yang seimbang buat diri saya.

*Produk - produk dari pengalaman kedua dibeli menerusi Cik Chibi di: http://sihatsejahterasokmo.blogspot.com

saya telah kongsikan pengalaman saya..
Anda bagaimana?!!


*Entry ini ditulis buat Shaklee Cube Contest Sharing is Caring!!




5 comments:

  1. terbaik...! terima kasih kerana berkongsi.... sharing is caring!

    ReplyDelete
  2. ayu nak tanya nie..kalau jue nak banyak susu lepas bersalin nanati boleh makan dari sekarang ke...atau kena tunggu bersalin dulu...

    ReplyDelete
  3. As salam Ayu,

    Selalu dgr feedback yg positif ttg Shaklee ni... Terasa nak try lah... Tp kena balik Msia baru berpeluang kot... excited ni! :))

    ReplyDelete
  4. Assalamualaikum..

    Set B mnyusu mmg the best tuk bf. Da pnah guna time kje dlu. Psal bengkak kelenjar ko bwh ketiak, cm dari sekolah lg kn? Tetiba teringat time sek laks

    ReplyDelete

komen jer...

Para Sarip and Saripah Janjang