~AKU BUDAK NORTHROP!!~ : Semester 3 | Iceboxrivet

GI JOE and GI JANE

GI JOE and GI JANE

Para Janjang

Home Kitchen Bakery

May 20, 2014

~AKU BUDAK NORTHROP!!~ : Semester 3


Jasin,Melaka 2001..
Airframe & Powerplant Aircraft Maintenance Mechanic Course
Batch 6
Semester 3.

Salam Guys
selamat hari selasa..
point blank of who I become now.
I may not have aircraft licence engineer neither private pilot licence
tapi percaya dengan setiap kita, siapa kita, dan apa yang bakal kita hadapi dalam hidup membentuk kita menjadi siapa kita seterusnya.
setiap pekerjaan dan setiap pembelajaran dalam hidup, jangan diperkecilkan..atau memperkecil atau terasa diri tu kecil..

pada umur menganjak 32 ni,
aku belajar untuk menggembirakan diri sendiri dan belajar lebih banyak lagi demi pekerjaan dan kehidupan.
aku datang dari keluarga yang melarat
prinsipku kadang - kadang kasar dan terlalu jitu
yang penting, kebergantungan kita pada DIA, yang menghidupkan dan mematikan.

selepas 7 tahun, pendek kata selepas lebih kurang tolak campur 12 tahun, barulah merasa bunganya kot kalau tanam pokok durian?!
mungkin bidang kerjanya dah sedikit lari dari bahagian aircraft tapi masih berkaitan mekanikal dan aerospace.tapi janji pasal theory of flight...
jadilah, tak sesia ilmu yang dituntut. 
(krik krik krik)

sepanjang kalian kenal daku, aku mungkin bukan blogger atau kawan yang best.
istilah ini mungkin jatuh pada : kawan yang kaki shopping, kaki makan, kaki enjoy. 
tapi berapa ramai dari kita selalu duduk dan berfikir seketika..
pabila kita susah, berapa ramai yang mendoakan..yang bertanya..yang menenangkan..
terfikir bukan?!
berbalik pada kata - kataku di atas: kerbergantungan kita pada DIA.

dari jauh ku selalu mendoakan agar kawan - kawanku lebih baik hidup dan agama.
walau bukan selalu tapi tiap kali hadir dalam perasaan ini

buat kalian yang sering datang menjenguk, bertanya dan tinggalkan komen.
semoga dirahmati Allah selalu
buat yang membaca dikejauhan dan jarang punya kelapangan
semoga diberi kelapangan Allah selalu.


2 comments:

  1. Ya! Aku budak Northrop!!
    Tapi di mana kita sekarang, itulah kita sekarang...

    ReplyDelete
  2. Ya! Aku budak Northrop!!
    Tapi, di mana kita sekarang, itulah kita sekarang...

    ReplyDelete

komen jer...

Para Sarip and Saripah Janjang