Allah Berikan Ujian Untuk Manusia Jadi Kuat | Iceboxrivet

GI JOE and GI JANE

GI JOE and GI JANE

Para Janjang

Home Kitchen Bakery

Jan 25, 2019

Allah Berikan Ujian Untuk Manusia Jadi Kuat

salam alaik
bismilah..


lama tak menaip lagi dalam blog ni
seperti biasa
orang akan cakap blog dah tak makin releven dengan isu - isu semasa.
terpulang sebenarnya pada pendapat masing - masing.

speaking of witch..
2 tahun kebelakangan ini, ada sedikit ujian dalam kehidupan dan pekerjaan.
ujian ini juga buat aku hilang rasa percaya pada manusia
nak - nak di akhir zaman ini, orang - orang yang beragama yang menjual agama demi kepentingan sendiri.


to be honest
ada 3 benda yang sedang aku alami
tapi aku pilih sabar dan berdiam diri.
sebab aku yakin, Allah berikan ujian ini untuk buat aku kuat.


dalam usia 37
satu pencapaian apatahlagi harta takda dalam kamus hidup atau genggaman manusia bernama Ida Rahayu ini.
Allah belum nak beri kerana belum rezeki aku atau aku sendiri tak sungguh atau istiqamah berusaha.
wallahualam.


maaflah..
ini nukilan dari hati yang kecewa dengan sikap - sikap manusia.
guna kuasa untuk kepentingan diri sendiri
guna kedudukan untuk menjatuhkan orang lain.


sesusngguhnya aku yakin
doa orang - orang yang aniaya itu dimakbulkan Allah.




No comments:

Post a Comment

komen jer...

Para Sarip and Saripah Janjang