Para Janjang

Home Kitchen Bakery

Showing posts with label Penghargaan. Show all posts
Showing posts with label Penghargaan. Show all posts

May 2, 2024

Alhamdulillah. Another milestone and achievement 2024


 salam semua. baru ada kesempatan nak update blog sekangkang kera ni. syukur ke hadrat ilahi. buat yang bertanya dan sebagainya. double happiness dan rezeki dri Allah swt. Officially JA36  - Penolong Jurutera Kanan pada 12hb mac lepas. dan rasminya sebagai 'Tc.'  Juruteknik Berkelayakan di bawah MBOT dalam bidang  Teknologi Aeroangkasa dan Aviasi pada Disember 2023.

 Perjalana yang panjang dan berliku. Perancangan di masa depan? insyaa Allah sambung belajar dalam bidang yang sama atau mungkin manufacturing / atau mana2 yang teknologi yang terkait dengan bidang kerja sekarang dan juga selepas graduasi, mungkin akan mohon Professional Technologist di kemudian hari.

mohon doa dari semua rakan - rakan blogger yang sudi dan rajin singgah ke mari.

 

Mar 21, 2023

Throwback Jemputan Kenduri Doa Selamat Dari Ummi Fawwaz , Blogger puanhazel.blogspot.com



KISAH KALA BEDUK ASAR.
- terima kasih cik Ina.umminya fawwaz jemput kami datang kenduri doa selamat beliau.
- tudung cik ayu buat hallah!
- wak sam x mampir,cari parking tak jumpa. Kami makankan tuk beliau.
- jejak kasih dengan ibubapa ex sraisc
- abg long layan amik gambar dengan kawan - kawan and senior.
- sedap makan sampai boleh tak ingat amik gambar dengan ustaz and ustazah
- haaa..penat menaip.
- haaa.. anak bujang and anak dara sunti ni semua dah nak balik baru nak panas.
- maaf Cik Ina tak tunggu lama, kami pergi anta barang2 lusuh ke tong recycle and wak sam kena masuk semula shift panda.
Terima kasih daun keladi,jangan serik jemput lagi.
Ps: sekarang 1 rumah tumbang.penat lain maciem semalam.🤣





 


ps: cik ayu dengan ummi fawwaz ni dah lama berkawan. dari zaman abg long and fawwaz darjah satu lagi di sraisc. saiang dak afiq (baju jersi), sang dak ainun (kurung hijau) dan kakak sarah (kurung pink : ni senior dema).

kalau diikutkan, abg long and fawaaz ni bff la juga. teman tapi mesra. gendutnya sama, hamisnya sama masa di sekolah rendah. ahaha. gurau - gurau je ye ummi fawwaz. jangan marah.

tapi yg pasti, dua - dua dah merantau menuntut ilmu di asrama. sorang di Pekan, sorang di Kepong, sorang di Rawang dan sorang di Sabak Bernam. ada sorang je yang setia di Gombak Setia.  oh ye, dulu abg long belajar kejap di Gombak Setia sebelum pindah belajar di Pekan.

Begitulah coretan kami. Mudahan ukhwah kekal abadi


May 24, 2022

Selamat PUlang ke Sarang : Throwback 8hb May 2022

 


Selamat dah hantar abang long ke asrama.
Semoga dipermudahkan urusan pembelajaran dan kendiri di sana.
Moga terus dalam lindungan Allah swt selalu buat dia dan rakan - rakan seperjuangan.
Insyaa Allah jumpa lagi bulan Jun,2022.
Belajar molek - molek abang long.
Jaga diri dan jaga akhlak.
Manjadda wajadda.
Siapa berusaha, pasti berhasil.
Ps: rezeki disapa kak Nurulhijah Md Taib. Ibu pada yusuf,kawan abang long. Begitulah, ke mana - mana kita. Kita bersahabat dan berukhwah. Selalu berhai - hai dalam messenger. Belum lagi ada rezeki jumpa para ibu kawan - kawan abang long yang lain di sana. Insyaa Allah satu hari nanti.




May 23, 2022

Early Dinner Raya Ke 5


Early Dinner.
Raya ke 5.
Raya tokojut ke tak...
Terus terang padaku, tetap sama.
Ada lebih rezeki,belanja anak - anak makanan dan hiburan yang baik.
Mudahan jadi darah daging dan ilmu yang baik buat mereka.


 

May 21, 2022

Throwback 2 May 2022 , 1 Syawal 1443


“Taqabbalallahu Minna Wa Minkum”.
“Semoga ALLAH SWT menerima (puasa dan amal) dari kami dan (puasa dan amal) dari kalian”.
Selamat Hari Raya 2022
Salam Syawal 1443.
Mudahan kita semua dalam lindungan dan rahmat serta kasih sayang Allah selalu.
Hati - hati di perjalanan.
Jaga sop masing - masing.
Moga Allah berkati dan rahmati Syawal kita esok.
Amin
Dari kami sekeluarga.
Maaf zahir batin.


 

May 18, 2022

Thanks For The Lovely Birthday Gifts


18th April 2022.

To all mek ara besties.

Thanks for the lovely birthday gifts for Ara.
Thanks also to cik mala Normala Othman for cute cuppies.
Murah rezeki Mek sambut Bday tahun ni.
Alhamdulillah.
Ps: tq cik mala tlg antakan serunding cik sah sekali.
xoxo




Throwback 18hb April 2022 : Celebrate Bday Mek Ara!!

 Alhamdulillah.

Malam tadi keluar raikan ulang tahun kelahiran Mek Ara yang ke 12.
Pegi Setapak Central je.
Berbuka puasa dan belikan sedikit pakaian baru untuk mek.
Rezeki komisen jual buku latih tubi upkk + kurma Ajwa.
Kamikan ejen Mommyhappy.
Kalau tuan puan,sudi nak beli buku - buku kanak - kanak, Al Quran cantik, buku lati tubi upkk + kafa+ akademik,kurma ajwa..
Bolehlah pm atau wasap saya.
Terima kasih buat pelanggan yang membeli dari saya bulan ni.
Lepaslah buat pakaian baru dan tudung baru Mek.
Moga pahala kita terus mengalir.
Amin.
xoxo
Ps: baru perasan adik suka warna baru.kalau tak 24jam hitam. Rasanya putih tu dia mula minat sebab Guru Kelas dia seorang yang kemas and sukakan putih. Rasanyalah. And maybe dia ade tengok acik sapa ntah suka dress macam ni atau kawan - kawan dress up mcm ni. Still under my approval as long menutup aurat.
Insyaa Allah.

May 17, 2022

Dah Sebulan Baru Nak Throwback Birthday Ara

 

17th April 2010 -17th April 2022


Selamat Ulang Tahun kelahiran yang ke 12 buat Mek Ara kesayangan Ibu. 🎂🎂🎂🎂🎂🎂

Doa ibu tak banyak.
Moga Allah makbulkan:

1. Jadi anak yang solehah dan taat ibadat serta patuh kepada ibubapa dan berdisplin selalu.

2. Moga diterangi hati dan akal selalu dalam pembelajaran dan kehidupan.

3. Moga Allah lindungi daripada terjebak perkara maksiat dan mungkar. Moga adik juga bijak membezakan yang baik dan buruk.

4. Ibu berdoa juga agar next year adik dapat 1 sekolah dengan abang long atau sekolah berdekatan dengan abang long.

Amin.

Acik - acik semua.
Aminkan doa ibu ye.
😊😊😊😊

#qurratuainialzahraa
#agreat12years
#2ndbornchild

May 13, 2022

Throwback 15hb April 2022 : Penantian Itu Satu Penyiksaannn

 



Alhamdulillah.
Penantian itu satu penyiksaan.
Masalah bila tak boleh bawa phone, one way communication je.
1. Aqil terlupa anta borang lagi.adeh.
2. Mintak kirim air kotak.
3. Pesan 2 hari sebelum balik,call ibu lagi.
4. Dia janji esok nk call lagi tpi maklum dia mesti penat.
Terima kasih pada Joanna Burhanudin and Haslinawati Hassan
Dok gigih pesan pada sumayyah and shyma untuk remind aqil call ibu.

May 12, 2022

Rezeki Ramadhan 1443 / 12 April 2022 : Food Basket + Buku Rujukan Untuk Abang Long



Terima kasih atas usahasama team beautiful muslimah Dr Hasmah Mansor and Koe Iium

Tahun kedua keluarga saya terima sumbangan food basket.
Allah swt sahaja yang mampu membalasnya.





Terima kasih juga kiriman buku - buku rujukan untuk Abang Long.
Tajaan Dad, Tuan Raziz Dewa .
Moga terus mengalir pahala bagi setiap lembaran yang diulangkaji oleh Abang Long.
Tempohari dapat kiriman dari Kak Sofi Muhd untuk Abang long.
Jujur.sangat sebak dan terharu bila dapat berkawan dengan mereka yang baik - baik.
Asbab kerana lingkungan menuntut ilmu anak - anak ini diperantauan.
Terima kasih yang tak terhingga.
xoxo

Ramadhon Barokah : 8 April 2022

 


Ramadhan Barokah.
Hari ni buka puasa dengan cik mala.
Citer - citer pasal sekolah anak - anak dan perkembangan keluarga dan karier.
Eh tiber.
Terima kasih lanje cik ayu buka.
Lama cik ayu tak makan sini.
Mudahan rezeki kita tak putus bak air sungai mengalir.
Terima kasih juga hantar cik ayu balik rumah.
Rezeki juga tertulis,turun dari kereta..
Terus masuk call dari Abang Long.
Allahuakhbar.
Rindunya..
Berebut juga dengan babah.
Apapun.
Alhamdulillah.
Semua okay - okay je buat abang long di Instar.
Begitulah.
Technology: connecting people always.
Ps: ramai rupanya anak2 cikgu sekolah ayie belajar kat sekolah abang long.
🌷🌷🌷🌷
xoxo



May 11, 2022

Throwback Entry 6hb April 2022 : Ahli Politikus kus kus semangat

Pagi tadi lepas sahur, mek ara kata member update dpt ajk bm.

Kami tanya, okay ke burden?
Dia cakap, terima jelah.
Ooo.
Belajar molek2 jelah dik.
Masuk politik baru berguna jawatan tu.
Ahahha.
Tiber.



Para Sarip and Saripah Janjang