Para Janjang

Home Kitchen Bakery

Showing posts with label Bila Anak Bujang Nak Jadi Masterchef. Show all posts
Showing posts with label Bila Anak Bujang Nak Jadi Masterchef. Show all posts

Sep 19, 2014

Bila Anak Bujang Nak Jadi Masterchef 3



salam jumaat guys..
bermual sudah edisi kesibukan di kala student sedang menuntut ilmu pelajaran
makanya penuh la lab - lab kat uia ni

ni entry basi la kot?!
citer pasal hobi budak - budak ni membaking
layan...



ni la bahan - bahan dan peralatan yang bakal digunakan..
jangan ditanya resepi..
ni campak - campak je namanya



standby dah budak - budak ni




ara bajet hot!!



owh ye..
kami guna pansonic food processor je..
nak membeli kitchen aid entah zaman bila baru kaya



masukkan marjerin..



masukkan lagi..



dan lagi..



lagi lagi lagi..



gigih sungguh anak bujang kami ni






khusyuk nau..



masukkan esen vanila dan perisa stoberi


lepas tu putar - putar lagi



ni la batternya



ni la dah siap..
reason comot gitu?
cake tgh panas, budak - budak tak sabo suh tuang coklat atas cake..
mmg tak indah la jawabnnya



siap sorang 1 pisau tu



gembira la jiwa - jiwa kecil itu




Jul 16, 2014

Bila Anak Bujang Nak Jadi Masterchef 2


Salam Rabu guys
huhuh..
cuti 4 ari
rasa macam tak nak kerjalah pulak arini
arini nak story pasal anak bujang kami
dah besar - besar sikit ni, hobi dia suke membaking.
ade la kotnak jadi junior mastechef



kisah ni adelah 2 - 3bulan lepas
dia baru je bangun ni
awal sungguh dia bangun
semata - mata nak deco cake ni tuk makan sama - sama dengan kawan - kawan kat sekolah


bersunguh - sungguh dia buat



lepas lepa buttecream, dia susun buah plak



sikit - sikit, lama - lama penuh





siap benti kejap and check cukup ke tak buah - buah tu




dah pun siap



tara!! victorian sandwich cake kate ko..



pisau tu dia yg letak kat sebelah
saje bagi cantik
owh ye...
cake ni 2nd time dia buat, sebelum ni dia tolong kami buat congo bars.
kat entry ni : Bila Aqil Al Islam buat CONGO BARS



Apr 22, 2014

Bila Anak Bujang Nak Jadi Masterchef


Salam guys
selamat hari selasa
semoga kehidupan dan pekerjaan anda hari ini dirahmati Allah taala
hari ini nak berkongsi kisah si abang long
anak bujang kami yang sihat membesar bak juara.
tiap - tiap pagi mesti sarapan nasi lemak lauk ayam.
dia suke makan dan buat kerja2 kraf tangan dan jugak tolong kacau Ibu dia ni memasak



kisah disuatu malam
masa kami nak siapkan order cake tempahan dari customer
boleh plak dia request aqil nak tolong , aqil nak cake
nak tak nak kenalah amik bowl semula and amik bahan - bahan yang mudah untuk buat.



nasiblah dia ni
kadang - kadang dia ok je guna tangan kanan
kadang - kadang dia pun boleh kidal


senyum simpul abang long
siap suh amik gambo lagi.




gembiralah sungguh hati dia



amboi..nampak gigi kapak.
buat ape tu abang long?!
Congo bars ke?


hat ni dia khusyuk
memang tak respono lansung dia bila kami usik



ni la batter tu sebelum masuk oven..



ehehhee..bangga la tu ko ye abang long.
Thor baiklah..




Para Sarip and Saripah Janjang