Belajar Untuk Redha | Iceboxrivet

GI JOE and GI JANE

GI JOE and GI JANE

Para Janjang

Home Kitchen Bakery

Jul 16, 2019

Belajar Untuk Redha

Bismilllah.
Betapa berat rasanya nak menulis dalam blog tentang perkara ini.
kadang -kadang kena meluahkan sebab kalau tak terluah, yang sakit dalaman kita.

Cuma nak berkongsi, hampir genap 2 tahun aku membantu seorang kawan mengusahakan tempat pengajian buat anak - anak seusia sekecil 4 tahun hingga selanjut yang boleh.

Pahit getir dalam menguruskan tempat itu memang panjang kalau nak disenaraikan.

- parents keluar masuk program tanpa pengetahuan dan menyulitkan bayaran gaji guru.
- miscommunication terlalu banyak.

cuma sebab sayang kerana rasa ikhlas nak menolong tu dah mula memakan diri sendiri.
ye silap aku, tak sign agreement.
jadi aku keje bodoh2 je even ada elaun sikit tapi itulah.
bila masalah timbul.
akulah orang yang paling bermasalah rupanya pada pandangan dia.


titik tolak aku nekad untuk tak sama - sama meneruskan program ini, bila ada suatu isu timbul dan orang yang sepatutnya buat control damaged, terus lepas tangan.
sehubungan itu, aku nekad berhenti untuk buat dan bantu program - program di situ.

tak mengapalah
jodoh tak lama di situ.
Allah dah sampaikan seru, ini masanya aku fokus pada anak - anak sendiri.

so then, aku redhalah.
the time has come.

so long farewell.





3 comments:

  1. Ada hikmah di sebalik dugaan..sabar dan redha...SA tumpang simpati

    ReplyDelete
  2. assalamualaikum
    selamat pagi
    singgah pagi selasa

    ReplyDelete
  3. Download Video Mesum Waah sangat membantu banget nii artikelnya gan, Jangan Lewatkan Video Panas Artis Dalam dan Luar Negeri Nonton Selengkapnya Disini

    ReplyDelete

komen jer...

Para Sarip and Saripah Janjang