Bisnes Online menurut pandangan Ida Rahayu (Sidratul Muntaha) | Iceboxrivet

GI JOE and GI JANE

GI JOE and GI JANE

Para Janjang

Home Kitchen Bakery

Nov 10, 2013

Bisnes Online menurut pandangan Ida Rahayu (Sidratul Muntaha)




Bismillah. Terima kasih kepada peneraju contest superibu.com dan juga para penaja kerana memilih kami untuk layak ke peringkat seterusnya.Jadi kali ini hendak menyiapkan tugasan pertama yang telah diberikan oleh peneraju contest :

Bisnes Online menurut pandangan Ida Rahayu (Sidratul Muntaha)
.

 Mengikut pengamatan dan pengalaman kami melalui bisness online ini adalah seperti berikut:


  • Perniagaan jenis ini mudah kerana modalnya kecil/rendah dan tidak memerlukan ruang yang besar. Oleh yang demikian, tiada istilah 9 pagi hingga 6 petang. Kebiasaannya 24jam, bergantung kepada cepat dan lambatnya respon anda terhadap pertanyaan mahupun pembelian. 
  • Sehubungan sifatnya yang automasi (dimana ada internet, disitu boleh dijalankan samada melalui laptop, android malahan smartphone seperti Iphone ini); anda boleh mengendalikan perniagaan anda sewaktu anda bercuti, tengok wayang, gosok gigi, menyusukan anak, sambil memasak, sambil buat bungee jumping  pun boleh kalau anda berani!
  • Lebih utama lagi, anda tak perlu pening dengan gaji pekerja, kerana andalah boss, andalah pekerja. Jadi tidak timbul soal terkena tekanan secara fizikal ataupun mental.
  • Sama seperti perniagaan lain yang mempunyai prospek yang besar dan luas kerana kebanyakan bisness online ini selalunya dalam bentuk digital (ebook/video), fizikal (pakaian, perhiasan, makanan, produk dan supplement Shaklee), dan perkhidamatan (make up / photography); sama seperti kebanyakan bisness lain yang offline.
  • Kebiasaannya bisness online ini dikendalikan dengan platform ebay, mudah.com.my, faceboook, facebook pages, affiliate marketing, dan juga blogging.

Demikianlah rumusan dari saya tentang Bisness Online Menurut Pandangan Ida Rahayu (Sidratul Muntaha).Pendapat ini ditulis dengan bertujuan mengetengahkan pandangan berkenaan bisness online bukannya sebagai perbandingan dari semua aspek, baik tentang kelebihan mahupun kekurangannya.

Dah macam gaya buat karangan rumusan spm pula.ahahhaha!
siap menari dengan gaya pisang menari ala marachi la pulak.
oh ya.. entry ini ditulis untuk:

Contest iPhone 5s – Revolusi Bisnes Online ini dibawakan untuk anda oleh Wanita dan Ibu Bisnes Online Dari Rumah dan Pengedar Shaklee Terbaik Malaysia. Contest ini ditaja olehMamaSihat.Com bersama Kumpulan Pengedar Shaklee di bawah Rangkaian Pengedar Shaklee Malaysia yang menyediakan kepakaran dalam Set Kesuburan Shaklee untuk ikhtiar hamil, Set Kehamilan Shaklee untuk ibu mengandungSet Bersalin Shaklee untuk ibu berpantangSet Penyusuan Shaklee untuk ibu menyusuSet Kurus Shaklee untuk Slimming, disamping pelbagai Produk Shaklee lain untuk mengatasi pelbagai maslah kesihatan sepertiESP ShakleeVIVIX Shaklee, juga VIVIX Shaklee untuk ikhtiar berhenti merokok danVIVIX Shaklee untuk ikhtiar hindar DiabetesSet Anak Pintar Shaklee untuk membantu tingkatkan prestasi pelajar sekolah dan juga kolej. Sekiranya anda berminat, boleh Daftar Ahli Shaklee dengan Pengedar Shaklee Terbaik di sini.

7 comments:

komen jer...

Para Sarip and Saripah Janjang